Vraag

fietshelm niet willen aan doen

  • 19 August 2023
  • 2 reacties
  • 70 Bekeken

Badge

hoi ik draag nooit een fiets helm maar mij ouder willen dat ik een fietshelm draag maar ik ben dat zo ge wend om zo naar school te fietsen 


2 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Willen ze dit al heel lang of is dit nu ineens?

In Nederland kan je trouwens prima zonder fietshelm fietsen. Onze infrastructuur is er op gebouwd om het voor de zwakkere (fietsers en voetgangers) in het verkeer zo veilig en comfortabel mogelijk te maken. 

Bovendien heeft zo'n beetje elke Nederlander wel eens op een fiets gezeten en weet dus ook bijna iedereen hoe het is om te fietsen. Je kan er dus ook vanuit gaan dat automobilisten ook weten hoe ze moeten handelen als er een fietser voorbij komt.

Een fietshelm kan ernstig letsel voorkomen ja, maar de kans dat je heel ongelukkig van je fiets af valt is nihil. 

 

hey @wout 

 

het hangt er vanaf hoe lang je moet fietsen. als je heel lang moet fietsen en snel fietst dan snap ik helemaal dat je een helm op moet eerlijk gezegd!

ik zou het gewoon opdoen. ookal snap ik dat je het helemaal niet leuk vind, zou ik het toch doen. het is veel veiliger om met een helm te fietsen.

en je kan een helm toch ook wat '’mooier'’ maken? plak er bijv leuke stickers op :))

 

veel succes

 

much love,

maisie

Reageer