Vraag

extreem zwaar ongesteld

  • 25 December 2019
  • 5 reacties
  • 109 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoii ik ben een meisje van 15, en laatst voor het echt ongesteld geworden (daarmee bedoel ik: ik had eerst heel onregelmatig wat bloed verlies een een beetje kramp) maar wat ik nu heb is echt totaal anders. Ik verlies ontzettend veel bloed ik kan geen normaal maand verband in zoals libresse met 4 druppels daar lek ik met een uurtje door heen. En daarbij heb ik verschrikkelijke erge buikkrampen. Ik ben het nu al 6 dagen en ik verlies nog steeds best veel bloed. Ik vraag me af of iemand zich hierin herkent en of dit normaal is.

(als iemand zich hier in herkent hoe lang duurt je menstruatie dan bij jou) 


5 reacties

Hallo Isa11 :)

Ik ben een jongen maar voor meisjes is het vrij normaal dat het verschilt in hevigheid qua menstruatie, indien je zorgen maakt over iets of het abnormaal veel pijn doet, dan kun je naar de huisarts en als hij vermoed dat er iets aan de hand is dan kan hij jou verwijzen naar de gynaecoloog zodat zij/hij verder onderzoek kan doen.

-Dr8gon99

Hey Isa11

 

Hoewel de een van nature hevigere last ondervindt dan de ander, is het uiteraard niet prettig om zulke last te hebben van je menstruatie. Zoals Dr8gon99 voorstelde, zou het nuttig kunnen zijn om langs te gaan bij de huisarts. Eventueel zou je de pil een kans kunnen geven, aangezien deze menstruatieklachten en bloedverlies kan verminderen. 

 

Verwen jezelf maar grondig. Neem een bad met aangenaam geurende producten, trakteer jezelf en je lichaam op lekker, gezond eten, en kruip gezellig op de bank met een hoop kerstfilms. 

 

Groetjes

Kenshin

Bedankt voor jullie antwoorden ik denk dat als dit zo door gaat ik een bezoek je aan mijn huisarts ga brengen om te vragen of de pil een optie is 

 

Hey Isa,

iedereen heeft een andere menstruatie de 1 hevig en de ander niet. Nu kan ik mezelf heel goed in jou verhaal vinden. Bij mij duurt zo'n menstruatie 7 dagen. Als je je echt zorgen maakt zou ik contact opnemen met de huisarts dat heb ik ook gedaan en ze hebben genoeg dingen die je helpen.

Ik vond persoonlijk de pil niet fijn, maar dat is natuurlijk bij iedereen anders. Er zijn echt genoeg dingen die helpen. 

 

Groetjes koko

@Koko  Hoii bendankt voor je reactie ik ben ook 7 dagen ongesteld dus ik denk dat we ongeveer op de zelfde manier ongesteld zijn. Ik ben er nu ook vanaf. Ik ga denk ik ook even langs de dokter zo dat ik ook een oplossing heb. Want het houd me nu echt tegen om dingen te doen.

Reageer