Skip to main content
Vraag

extreem onveilige thuissituatie

• November 19, 2025
  • 2 reacties
  • 54 Bekeken

Mijn vader snijdt mij. Mijn moeder vind het wel fatoe altijd. Ik ben altijd het pispaaltje geweest van de familie en ben er echt klaar mee. Ook vinden mijn ouders het leuk om mij te trappen en slaan totdat ik bond en blauw ben.  Ik zit er aan te denken me zelf om te leggen. 

*Tekst aangepast door de Kindertelefoon i.v.m. forumregel 6*

2 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • November 19, 2025

Hey ​@staandeovatie112 , dit klinkt echt heel naar en niet oké. Ik zou heel erg aanraden het hier met een mentor, vertrouwd familielid, je huisarts of veilig thuis mee over te hebben. Wat een nare situatie, weet dat het niet aan jou ligt. Heel veel sterkte.

Groetjes, F. 💪

Fleur_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • November 19, 2025

Hi ​@staandeovatie112,

Wat super naar om te horen dat jouw vader jou pijn doet en dat je er aan zit te denken om jezelf om te leggen. Maar wat knap van jou dat je dat wel hier durft te delen zeg! Zoals ​@Ruby27 ook al zegt kan het heel fijn zijn om met iemand hier over te praten, zoals inderdaad Veilig thuis of de Kindertelefoon.

Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. 

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Nogmaals heel erg knap dat je het verteld,

Veel sterkte!

Groetjes,

Fleur

De Kindertelefoon