Vraag

Extreem ondergewicht

  • 4 February 2018
  • 3 reacties
  • 169 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi mensen,
Hier een lang zeik verhaal
Ik ben dus Julia
14 jaar oud
1.55 is mijn kortte snapje niet lengte maar kortte?
en ik weeg 33.7 kilo
Mijn BMI ofzo is 13.74
Veel te laag dus
Nee ik heb geen eetstoornis
Ik lunch nooit op school soms als ik geld heb haal ik een broodje en ik ontbijt soms niet omdat ik mezelf te dik vind maar omdat ik brood niet weg krijg en de ontbijtgranen niet lekker vind, ik snoep veel maar ik kom niet aan,
In de avond eet ik hetzelfde als de rest alleen weinig groente
Ik heb altijd hoofdpijn vaak buikpijn en ben nog nooit ongesteld geweest
Ik heb 2 vriendinnen 1 zit bij mij op school
Ik heb denk ik een depressie want alles is negatief
En denk elke dag aan zelfmoord
Heb amper borsten en voel me erg lelijk
Daarom doe ik altijd 20 minuten mijn make-up terwijl ik geen last heb van puistjes of iets hoef weg te werken
Toch help het mij om zelfverzekerd te voelen

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen heeft iemand tips
😞 heb echt hulp nodig
XxJulia

3 reacties

Hey,
Je bent inderdaad erg klein en dun voor je leeftijd.
Waarschijnlijk ben je nog niet in de puberteit. Dat is wel een verklaring dat je klein en dun bent.
Als ik jou was zou ik toch een keer naar de huisarts gaan, want je bent wel erg laat met je puberteit en je hebt er blijkbaar ook last van.
Als je in de puberteit komt, kan dat wel een aantal van je klachten oplossen en daardoor wordt je dan waarschijnlijk ook minder depressief. Tot die tijd kun je evt ook naar een psycholoog gaan, maar ga sowieso even naar de huisarts.
Jonah
"Ik lunch nooit op school " "ik ontbijt soms niet'
Nouja, dat helpt niet echt met aankomen, ookal snoep je.

"Ik weet niet zo goed wat ik moet doen heeft iemand tips
heb echt hulp nodig"

Het lijkt mij verstandig om met iemand anders een plan te maken om gezond aan te komen.
Je eet gewoon te weinig . Ik heb ook een tijdje bijna alleen maar het avond eten gegeten om af te vallen en ik voelde me precies zoals jou . Je eet net als een anorexia persoom bijna. Je zult toch moeten ontbijten om wat aan te komen. Ik eet zelf ook bijna geen brood en watik in de ochtend eet(heel lekker): 1 banaan prakken tot een soort moesje en dan met 2 eieren mengen . Dan zet je de gasfornuis aan en een pan erop en met een lepel ga je de mengsel met kleine rondjes erop gieten. Net zoals een pannekoek en ik smeer kersenjam op . Dit vult heel erg goed en je kunt er de ochtend goed mee doorbrengen.
In de middag kun je fruitmix of salades of een wrap met groentes enz erin meenemen. Goede verbanger voor brood. Het kan zijn dat je brood en ontbijtgranen niet meer binnen kan eten omdat je een tijd zo weinig hebt gegeten dat je maag verkleinert is (kan echt. Dan krijg je zware dingen niet meer goed binnen en raak je te snel vol)
Het veel snoepen heeft niks mee te maken dat je niet aankomt.
2000 calorieen zijn het normale aantal om op normaal bmi te zijn maar aangezien je zo dun bent is 1500 een goede start.
Als je normaal 2000 calorien eet en veel snoept dan kan je wel aankomen omdat je dan boven de normale aantal zit maar jij blijft gewoon eronder zitten .
Waarschijnlijk zit je nog niet in de puberteit maar je komt er wel . Mijn zus werd pas op haar 17e ongesteld .
Dat je hoofdpijn en buikpijn komt eigenlijk gewoon omdat je te weinig eet en voedigstoffen/vitaminen mist. Je lichaam merkt dit ook op en lijdt eronder.
Probeer een de schijf van de 5 te eten (kijk op internet en voor de brood enz heb ik al wat vervangers opgenoemd).
Als je dit al een tijdje gaat volhouden , hoe voel je je nu? Nog steeds slecht en depressief?

(Kijk ik zat in een putje eigenlijk en toen plots was ik bezig met afvallen en at heeel extreem weinig en in het begin voelde ik me heel goed maar uiteindelijk voelde ik me slecht, lelijk , dik, elke dag huilen en nergens meer van genieten en gewoon zelfmoordgedachten . Ik probeerde weer normaal te eten. Omg hoe moelijk dat wel voor me was. Ik moest 4 weken met moeite en afschuw voor eten die dingen binnen krijgen en als ik had gegeten voelde mijn maag heel slecht .)
Probeer stap voor stap steeds groter opbouwen.

Reageer