Epilepsie ervaring

  • 17 July 2020
  • 2 reacties
  • 279 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Hey allemaal! Ik wil even wat delen:

In 2018 kreeg ik mijn allereerste epileptische aanval. Ik wist toen nog niet dat ik epilepsie had.

Ik kreeg nog geen medicijnen, want het was mijn eerste aanval.

Een halfjaar ongeveer was ik aanvalsvrij.

Maar in januari 2019 kreeg ik een tweede aanval. Ook toen kreeg ik geen medicijnen, want dit was mijn tweede aanval en er moest nog onderzoek worden gedaan naar goed werkende medicijnen.

Maar een maand later, in februari 2019, kreeg ik alweer een aanval! Toen heb ik wel medicijnen gekregen die helpen! Eerst een drankje later kreeg ik pillen die de aanvalskans verminderen.

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Laat dat gerust weten!

Liefs,

Daniël


2 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Daniël,

ik zag je topic over dat je dit topic wou verwijderen en heb m even bekeken. Ja ik heb wel ervaringen met epilepsie. Ikzelf heb geen epilepsie, maar mijn broertje wel, hopelijk telt dat ook.

Hij kreeg een paar jaar geleden zijn eerste aanval. In totaal heeft hij niet heel vaak een aanval gehad (ongeveer 1 per jaar), maar ze waren vaak wel zo heftig dat hij naar het ziekenhuis moest. Meestal moest er ook een ambulance komen.

Hij heeft nu ook medicijnen en we waren net gaan afbouwen om te kijken of het misschien weg was (op jonge leeftijd kan je over epilepsie heen groeien) toen hij weer een aanval kreeg, dit keer een lichte, we hoefden niet naar het ziekenhuis en hij hield er alleen erge hoofdpijn aan over.

Er zijn meerdere soorten epilepsie, bij sommige krijg je alleen s’nachts als je slaapt een aanval bij andere val je plotseling op straat. Over de een kan je heen groeien en over de ander niet. Je kan ook aanvallen krijgen door hormonen, dus in de pubertijd en de overgang.

Persoonlijk ken ik geen mensen die epilepsie hebben dus ik heb er nooit echt over kunnen praten en ervaringen uitwisselen. De eerste keer dat mijn broertje een aanval kreeg dacht ik dat hij dood ging. Zijn ogen waren weggerold, er kwam rood (van het bloed, hij had op zijn tong gebeten) schuim uit zijn mond. Hij was helemaal bleek en maakte stikkende geluiden. En hij stuiptrok helemaal. 

Het gaat nu beter met hem, van de medicijnen werd hij moe en snel boos, hij krijgt er nu minder. Daardoor is hij veel wakkerder en het wordt eindelijk weer een beetje gezellig.

Hoe gaat het nu met je epilepsie? Heb je onlangs nog een aanval gehad? Ik hoop het niet.

Groetjes,

Paardebloem

Ik zelf had het, ik had zelf de ziekte kanker en ben daar 8 jaar geleden aan geopereerd (toen was ik 6) En toen kreeg ik medicijnen tegen woede-aanvallen en had toen ook epilepsie aanvallen, nu inmiddels niet meer. Maar mijn hond die zelf 14,5 jaar oud is krijgt ook epilepsie aanvallen, En nog 2 andere honden van mij ook. Maar die hebben het niet zo vaak als die 14,5 jaar oude hond.

Reageer