Vraag

Eetstoornis. Heeft iemand tips?

  • 8 January 2023
  • 8 reacties
  • 98 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hi!

ik heb een tijdje geleden te horen gekregen dat ik een eetstoornis heb. mijn ouders zijn heel lief en ze proberen me zo goed mogelijk helpen en me te laten eten (wat ik niet fijn vind want dat is nou juist wat ik liever niet doe, maar ze bedoelen het natuurlijk wel lief). ik heb alleen echt het gevoel dat ze het niet zien als een echte eetstoornis en meer als gewoon een klein dingetje waar ik een beetje last van heb. dat vind ik echt vervelend want het gevoel hebben dat mijn eetstoornis niet ‘erg genoeg’ is geeft me alleen maar motivatie om het slechter te doen. 

heeft iemand ervaring/ tips of wat dan ook? 

 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +19

hey,

Ik herken het. Moeilijk is dat :(

Weet dat je eetstoornis wel erg (genoeg) is. Je verdient het om te eten, ookal voelt dat misschien niet zo.

Kan je hier met je ouders over praten? Misschien kan dat helpen.

 

Joeeee

Reputatie 7
Badge +17

Hebben je ouders dat ook zo gezegd of is dat echt alleen je gevoel? Praat er met ze over want misschien denken ze wel helemaal niet zo.

Reputatie 7
Badge +14

hoi @piekeraar,

 

het kan natuurlijk ook zo zijn dat je ouders het niet 'te groot’ willen maken tegenover jou, terwijl ze zich ondertussen best zorgen maken. Gewoon omdat ze denken dat als ze laten merken dat ze echt bezorgd zijn dat het averechts werkt. Nu doen ze misschien zo van 'het komt allemaal wel goed’ om die reden.

Wat @jaivy  en @tim16  ook al zeggen: je zou het aan ze kunnen vragen

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +15

Elke ouder zou zich hier zorgen om maken! Maar miss willen ze jou dit niet maten merken, of meek jij het niet , maar komt dat opdat je er niet heel erg specifiek op let? 
 

veel suc6 met je eetstoornis, en vraag je mentor anders of je naar een\de schoolspygolooch mag….. of een psygiater in tvziekenhuis….

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +17

@MickeyMouse Denk dat je dit in het verkeerde topic hebt geplaatst. 😉 En ja, heb ook al een hele tijd wat reacties achter de check, ach ja.

Reputatie 7
Badge +14

@Kindertelefoon,

 

mijn reactie hierboven

was bedoeld voor een ander topic en mag hier weg, maar dat krijg ik zelf niet voor elkaar, dus willen jullie dat doen?

 

 

@tim16 ,

dankjewel dat jij beter oplet dan dat ik doe…..ik had een beetje gedoe met het plaatsen van deze reactie in het treinreis topic, dus toen heb ik 'm hier maar gepost…….…

….niet expres natuurlijk, het was een copy/paste incidentje 😂

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 4
Badge +2

De reactie is verwijderd @MickeyMouse 

Veel plezier nog op het forum!

 

Groetjes Finn,

De Kindertelefoon

 

Reputatie 7
Badge +14

@Finn_ 

dankjewel 👍

Reageer