Eetstoornis en moet ik dan sondevoeding?

  • 28 August 2019
  • 1 reactie
  • 116 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey ik ben er gisteren een beetje achter gekomen dat ik waarschijnlijk een eetstoornis heb. Ik wil me de hele dag wegen om te kijken of ik ben aangekomen en ik wil niet eten. Ik weet zelf ook wel dat ik te dun ben en dat ik moet eten. Ben nu 15 jaar en 1,68 lang ik weeg momenteel 43 kilo. Ik heb het gisteren tegen mijn moeder verteld maar ik ben bang dat ik ook sondevoeding moet omdat ik zelf niet in staat ben om te eten en het te pakken. Als ik iets eet word ik gelijk misselijk ook. Ik eet nu een klein schaaltje yoghurt en een apel in de middag met een glas water. In de avond eet ik wel gw avond eten maar niet veel. Heeft er iemand een idee wat er nu gaat gebeuren dan? Ga deze week naar de huisarts. Groetjes xx

1 reactie

Waarschijnlijk gaat de huisdokter je doorverwijzen naar een psycholoog waarmee je over je eetstoornis kan praten. Van daaruit gaat hij of zij je proberen te helpen met vanzelf terug te beginnen eten en jezelf te accepteren zoals je bent. Je zal waarschijnlijk geen sonde voeding krijgen tenzij je toestand nog veel verslechtert en je weigert mee te werken natuurlijk. Maar aangezien je van jezelf al weet dat je een probleem hebt zou ik me geen zorgen maken en blij zijn dat er hulp komt. Succes

Reageer