Vraag

Eetstoornis

  • 9 December 2018
  • 2 reacties
  • 97 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik eet elke dag 500 calorien en ik geef over enzo en dit doe ik voor ong 2 maanden en ik wil graag help maar ik weet niet wie of wat of hoe ik hiermee iemand moet confronteren help me pls

2 reacties

Hey,
Zo te horen hoef ik je niet te vertellen dat 500 kcal veel te weinig is en dat overgeven erg ongezond is. Dat je je dat realiseert, betekent dat je al een klein stapje in de goede richting hebt gezet.

Het vertellen aan iemand is moeilijk, maar ook heel erg belangrijk. Je moet het vertellen aan iemand die je vertrouwt, bv. Je ouders/ je vriendin/ je mentor etc.
Het kan voor mensen heel erg onverwacht komen, dus weet dat ze er van kunnen schrikken. Als je het hebt verteld aan iemand, kunnen jullie samen kijken hoe het verder moet. Je kan een afspraak maken bij de huisarts, die kan je verder helpen en verwijzen naar de juiste plekken/ personen.

Misschien kun je even een kijkje nemen op de site Proud2bme, er staat ook een artikel over hoe je het het beste kan vertellen. Ik zet hieronder een linkje:
https://www.proud2bme.nl/info/Hoe_vertel_ik_het

en onthoud, je bent mooi zoals je bent! En je eetstoornis houdt je voor de gek!!
heel veel sterkte!
Ik denk net zoals Sleepygirl dat het verstandig is om hierover te praten met een ander.
Dat kan met een vriend of vriendin, maar ook mensen van school zoals je mentor of een vertrouwenspersoon.
Je zou hen aan kunnen spreken , maar je zou ook een bericht of een brief kunnen schrijven als je het niet durft te zeggen.

Reageer