Vraag

Eetproblemen en duizeligheid...

  • 7 April 2019
  • 5 reacties
  • 105 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, kzit met een probleem..
De laatste tijd heb ik geen honger meer en ik eet soms maar 1 cracker en een fles water. Ook voel ik me soms duizelig en heb ik last van kortademheid. Ik kan ook moeilijk slikken en krijg opeens last van koude rillingen. Eerst dacht ik dat t kwam omdat ik een tijdje verliefd was. Alleen nu is de verliefdheid over en heb ik ht nog steeds. Mijn conditie is gewoon goed en ik presteer goed op school.

Ik ben bang dat ik een enge ziekte heb ofzo....Heeft iemand een idee van wat het kan zijn of tips?

Alvast bedankt!

5 reacties

Hey,
Dat je geen eetlust hebt kan door van alles komen. Misschien groei je minder hard dan eerst, gaat het niet goed thuis enzovoort. De andere dingen die je beschrijft kun je eigenlijk allemaal linken aan dat je te weinig eet. Misschien kun je een keer naar de huisarts gaan en vragen waarom je zo weinig eetlust hebt want het is wel belangrijk om genoeg te eten want duizeligheid koude rillingen enzo komt waarschijnlijk allemaal door te weinig eten.
Succes
Jonah
Hoi

Wat vervelend dat je deze klachten ervaart 😐 Dagelijks een cracker en wat water is inderdaad niet voldoende, en de symptomen die je beschrijft lijken me niet fijn.

Heb je last van misselijkheid, of demotiveert de gedachte aan voedsel je? Het zou kunnen helpen om je eetpatroon rustig op te bouwen door bijvoorbeeld zacht voedsel te eten. Yoghurt, smoothies e.d. glijden makkelijk naar binnen. In een smoothie kan je naast fruit spinazie doen. Ondanks dat je de spinazie nauwelijks proeft, krijg je er een hoop voedingsstoffen mee binnen. Eten op regelmatige tijdstippen, drie hoofdmaaltijden met een tussendoortje, helpt ook.

Het lijkt me verstandig om langs te gaan bij de huisarts. Hoewel je vertelt het goed te doen op school, lijkt het me goed om de symptomen die je noemt eens te bespreken. Wie weet ben je geholpen met een goede tip of simpel middeltje.

Ik hoop dat je je snel beter voelt 🍀

Groetjes
Kenshin
Bedankt voor de snelle reacties!

Dus ik heb geen enge ziektes ofzo?
hey,

Ik kan je natuurlijk niet garanderen dat je geen enge ziekte hebt, maar de kans is groot dat je de klachten hebt doordat je zo weinig eet.

Als je te weinig eet kan je heel duizelig worden omdat je dan te weinig suiker in je lichaam hebt. Daar moet je wel mee oppassen, anders val je flauw. Dus het lijkt me verstandig dat je even langs de huisarts gaat.

Koude rillingen kunnen komen doordat je afvalt, daar krijg je het koud van. Ik weet niet meer precies hoe dat komt, maar dat is wel zo.

liefs,
Xxjee
Alleen een arts zal met zekerheid kunnen vaststellen of je al dan niet aan een ernstige ziekte lijdt. Moest je ziek zijn, is het nuttig om te weten wat er aan de hand is, en kan er nagegaan worden hoe je kan genezen. Moest je niet ziek zijn, kan een arts je daarin bevestigen, en ben je gerustgesteld 🙂

Gr. Kenshin

Reageer