Vraag

eetproblemen/eetsoornis?

  • 27 March 2021
  • 3 reacties
  • 78 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
  • Praat goed mee
  • 80 reacties

hai hai

ik ben een meisje van 13 jaar 1.72 en xx kilo, ik heb een bmi van iets meer dan 20.5 ik heb heel dikke benen en ik voel me alles behalve comfertabel in mijn huid, 
toen een half jaar geleden een jongen dingen begon te zeggen over mijn ligaam befestigde dat wat ik al dacht, ik was veels te “vol” voor mijn lefetijd, ik had toen al heel lang  gestruggeld met dat ik mezelf niet goed voelde in mijn ligaam, na die opmerking ben ik een hele week gestopt met het eten voor en op school, ik begon meer te sportten, daarna ging het een tijd veel beter tot de gedachtens  terug kwamen, ik probeer meer af te vallen, ik probeer eten over te slaan, ik tel mijn calorieën en ik schrijf alles op wat ik eet, ik eet xx kcal perdag en dat is veel minder dan ik nodig heb en wat ik normaal at, ik heb in januari mezelf voor het eerst gesneden en daar schok ik best van, daar stopte ik toen ook voor 3 maanden helemaal mee, minder dan 1 week geleden deed ik het weer maar daar kan ik zelf best goed mee stoppen, waar ik meer mee zit is eten, als mijn ouders me geen eten gaven eet ik niks meer, het liefst wil ik weer normaal gaan eten maar ik wil niet aankomen, zelfs nu ik veel minder eet kom ik nog aan, ik weet dat het slecht is om niet te eten maar het is een van de dingen die het beste voelt, ik weet dat het slecht is maar het voelt goed en eten is goed maar voelt zo slecht, ik heb zelf dit ooit met een docent deels besproken in de corona tijd over de telefoon, ergens zou ik willen om nog een keer met hem te praten en alles te vertellen alleen dan geef ik de controle weg, ik weet dat het slecht is en dat ik moet stoppen maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen, als jullie iets kunnen achter laten zou dat mega fijn zijn!

kuzz


3 reacties

Hey daar!

Wat ben ik allereerst onwijs trots op je dat je hier op het forum gekomen bent voor hulp. Afvallen kan onwijs lastig zijn, daarom is het goed om voor jezelf een plan te maken zodat je gezond af kan vallen. Dit kan je samen met een van je ouders doen, een mentor, vertrouwenspersoon of een dieetist. Schrijf op wat je voor je ontbijt gaat eten, lunch, tussendoortje en avondeten.

Ook kun je online gaan zoeken naar lekkere maar ook zeker gezonde recepten. Dit houdt je gemotiveerd om door te gaan!

Probeer alsjeblieft ook te stoppen met snijden, ik ben onwijs trots op je dat je er toen 3 maanden mee was gestopt en ik zou het heel erg vinden als je er op een gegeven moment niet meer mee kunt stoppen zoals heel veel mensen. 

Je kan het, ik geloof in je!

Groetjes!

Reputatie 2
Badge +2
onnodig quote verwijderd door de kindertelefoon.

 

hai hai,

gezond afvallen zit er niet echt in, ik heb namelijk een prima gewicht en ik eet al veel minder dan ik zou moeten eten, door dat het een tijd niet goed met me ging ben ik in de pro ana wereld terecht gekomen, dit zorgt voor heel veel last op mijn schouders waar ik graag van af wil, laat ik het even zo zeggen, ik ben een engel met te veel gewicht op mijn vleugels ik wil weer gaan proberen te vliegen maar ik ben bang dat als ik de controle los laat en dus ga vliegen dat ik val, maar als ik de controle vast blijf houden duurt het een korte tijd tot mijn vleugels breken, ik zou dus graag willen weten hoe ik de controle kan los laten zonder te vallen of te breken

kuzz

Ah, ik zie nu wat je bedoelt! Goed om te horen dat je nu een prima gewicht hebt. Controle houden kan lastig zijn, maar jij hebt daar de goede motivatie voor! Zorg ervoor dat je in ieder geval de 3 dagelijkse maaltijden even wat eet, dat houdt in ontbijt, lunch en avondeten. Daarnaast kun je in de ochtend een stuk fruit nemen, in de middag een koekje bij de koffie/thee, en na het eten in de avond nog een cracker of andere snack. Zolang je niet te grote hoeveelheden eet moet het helemaal goed komen!

Groetjes!

Reageer