Vraag

eetlust voor rauw eten

  • 16 November 2022
  • 5 reacties
  • 86 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

Ik heb al sinds een lange tijd een grote eetlust voor rauwe eieren (en ook eierdoppen). Ik vind t zo lekker, een paar maanden terug zo’n trek dat ik een 6x eieren eierdoosje had gekocht voor mezelf om ze rauw op te eten. Na die tijd heb ik een lange periode geen zin meer in rauwe eieren gehad tot pas wel weer. Nu sinds pas heb ik ook trek in rauwe knoflook en de nijging om dat te kopen en te proberen en sinds vandaag ook rauwe ui. help aub


5 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Haii,

Dus, ik ben geen dokter, maar vaak wanneer mensen nijgingen hebben om dat soort dingen te eten is er iets mis, ( niet slecht bedoeld natuurlijk!! ). Het is handing om even een dokter te bezoeken, want misschien merk je nu geen verschillen maar over tijd kun je heel ziek woorden, ik snap dat het misschien eng is om naar een dokter over dit soort dingen, maar als je dat niet doet kun je later heel veel spijt krijgen.

Hoop dat het lukt:)

Reputatie 2
Badge +1

ik zou proberen te stoppen met rouwen eieren te eten want dat is levens gevaarlijk. met ui en knoflook kan je door gaan maar als je wilt stoppen moet je zorgen dat je er niet aan kan komen.

 

__

leef lang

Ik zou stoppen, voedselvergiftiging is niet heel tof.

Reputatie 7
Badge +17

Af en toe een rauw ei kan wel volgens mij maar je hebt altijd de kans op voedselvergiftiging. Ik zou het wat minderen als ik jou was. Nadeel van veel ui en knoflook eten is natuurlijk dat je heel erg uit je mond gaat stinken. Dat wil je toch niet?  Zorg dat je die dingen niet in huis hebt, dan kun je ze ook niet eten.

rDe meeste mensen kunnen prima af en toe rauw ei gebruiken, al met al. Wel zijn er een paar risicogroepen voor wie het een goed idee is om er helemaal vanaf te blijven. De gevolgen van salmonella zijn voor deze groepen namelijk gevaarlijker. Kleine kinderen en zwangere vrouwen vormen de belangrijkste risicogroep

Reageer