Vraag

Eetbuien/niks eten

  • 11 July 2019
  • 4 reacties
  • 134 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

Ik zit totaal niet lekker in mijn vel. Ik voel me enorm rot en ben al een lange tijd bezig met afvallen. Sporten, kotsen en weinig eten. Maar ik heb ook best wel vaak eetbuien. Wat moet ik daar tegen doen? Ik wil geen eetbuien meer, maar wel verder met afvallen.

Groetjes,
Lise

4 reacties

Ik ben geen expert dus ik heb hier weinig verstand van, wat ik wel weet is dat je vermoedelijk anorexia hebt, denk ik. En afvallen met niets te eten is heel slecht voor je lichaam, als je wilt afvallen moet je regelmatig eten en gezond eten
Ik bedoel met gezond slaatjes en voltaren en met ongezond mc donalds of quick ofzo.
Hey,

Ja.. Dat is miss wel gezond maar hoe ik het nu doe helpt het wel...

Groetjes,
Lise
Hey lieve @Lise123 ,

Ik zal mijn eigen ervaring delen, want ik herken mij in hetgeen dat je vertelt. Ik heb namelijk januari vorig jaar de eetstoornis anorexia nervosa ontwikkeld. Dit uitte zich bij mij in overmatig bewegen en te weinig eten. Ook ik wilde toen afvallen, terwijl iedereen tegen mij zei dat ik helemaal niet dik was. Maar... Ik zag dat ik dik was, toch? Dus hoe kon dat?

Mensen met een eetstoornis hebben een verkeerd beeld van zichzelf. Jij vindt jezelf dikker dan hoe andere mensen jou vinden. Dat is het gevaar bij anorexia en heeft mij in de val gebracht om steeds meer en meer te willen afvallen.

Maar dun zijn heeft mij niet blij gemaakt. Eerst dacht ik dat als ik naar XX kg zou gaan, ik blij was met m'n lichaam en het kon accepteren. Eenmaal aan het afvallen was ik chagrijnig, had geen energie en verlangde naar allemaal lekker eten alleen mocht ik het niet van de eetstoornis te nemen. Wanneer je doorgaat met op deze gevaarlijke manier afvallen, is er een kans dat het je organen en vruchtbaarheid aantast.

Sinds ik een aantal weken de knop heb omgezet, ben ik sterker dan ooit! Ik hoef die eetstoornis niet en ben zoveel gelukkiger zonder. Je leeft maar één keer, dus waarom niet gewoon genieten? Mager zijn is lelijk, geloof mij. En ohja, hoe eerder je stopt met afvallen, hoe makkelijker je kunt herstellen. Een eetstoornis is geen keuze, maar herstel wel!

PS. Die eetbuien zijn omdat je lichaam eten nodig heeft, aangezien je veel te weinig eet.

Jij kan dit!

@suzanne123 xx
Hey lieve @suzanne123,

Mensen met een eetstoornis hebben een verkeerd beeld van zichzelf. Jij vindt jezelf dikker dan hoe andere mensen jou vinden. Dat is het gevaar bij anorexia

Maar ik ben ook dik

en heeft mij in de val gebracht om steeds meer en meer te willen afvallen.

Vond je jezelf nooit dun genoeg?

Maar dun zijn heeft mij niet blij gemaakt.

Maar was je niet blij met je lichaam?

Wanneer je doorgaat met op deze gevaarlijke manier afvallen, is er een kans dat het je organen en vruchtbaarheid aantast.

Was dat bij jou ook zo?

Liefs,
Lise

Reageer