Beantwoord

eerste keer schaamhaar scheren...

  • 26 March 2020
  • 3 reacties
  • 2208 Bekeken

Badge

Hi, ik wil graag van mn schaamhaar af.. maar ik heb geen flauw idee hoe ik moet scheren en wat ik moet gebruiken…

 

Wel weet ik dat ik wel tegen jeuk kan. Dus na het scheren kan ik daar wel tegen.

icon

Beste antwoord door Anonymous 27 March 2020, 10:23

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi

 

Je zou in de winkel een scheermesje en scheerschuim kunnen halen. Dat kan bv. van het merk Gilette. Investeer gerust in een mesje van goede kwaliteit, aangezien je hierdoor minder kans op irritatie hebt. 

 

Scheer voorzichtig met de haren mee. Gebruik voldoende scheerschuim, zodat het scheren vlot gaat. Houd het mesje vast aan het hendeltje, en probeer met de scherpe kantjes niet in de buurt van je vingers te komen. 

 

Als scheren je maar vervelend lijkt, zou je ontharingscrème kunnen proberen. Deze laat je enkele minuten zitten, en schraap je er vervolgens, samen met de haartjes, af. Besteed voldoende aandacht aan de bijsluiter, zodat je goed weet hoe lang de crème aangebracht mag blijven. 

 

Waxen is ook een optie. Weliswaar ervaren velen dit als pijnlijk en onhandig. Sommigen gaan liever naar waxsalons, waar een professional voor je zorgt. Het is maar wat je verkiest, en waar je budget je tot toelaat. 

 

Gr. Kenshin

Heyy

Als je schaamhaar echt lang is , kun je het voor het scheren FF knippen met de schaar, anders kan je scheermesje vast komen te zitten , en dat wil je niet. Voor derest kun je @Kenshin volgen, die legt het prima uit!

Groetjes

Kaas123

Reputatie 1
Badge

hoi, 

ik zou het niet scheren want dat kan heel erg gaan irriteren. ik gebruik een tondeuse en dan zet ik hem op de laagste stand (zodat je haartjes zo kort mogelijk worden). dan ga ik in het bad staan en doe ik een voet op de bad rand zodat ik er beter bij kan. hou je huid strak en je schaamlippen aan de kant zodat je jezelf niet in je huid scheert. aan de achterkant waar je het niet meer kan zien kan je desnoods met een schaar voorzichtig plukjes weg knippen. en als je de  tondeuse hebt gebruikt moet je hem wel goed desinfecteren en schoonmaken met alcohol. ik doe er ook wat naai olie tussen zodat hij niet gaat roesten. ik zou echt niet scheren want dan is er een veel grotere kans dat je jezelf snijdt. 

succes! groetjes A.xxxx

Reageer