Vraag

doorlekken ongesteld

  • 11 September 2019
  • 6 reacties
  • 462 Bekeken

hi ik heb een raar vraagje misschien. Ik vraag me af of er een manier is waardoor ik gewoon niet meer door lek. Ik lek elke maand door op me 2e en 3e dag en ik schaam me er verschrikkelijk voor. Ik heb meestal tot 15:15 op school en moet 8:30 beginnen, vaak ga ik wel naar de wc om te verschonen maar meestal staat er bij de wc een rij van hier tot Tokio, dus soms heb ik zelfs geen tijd. Ook vind ik het een beetje beschamend om tegen me vrienden te zeggen want meer als de helft van me vriendengroep zijn jongens... Ik gebruik gewoon maandverband (tampons vind ik een beetje eng) en het is voor een normale menstruatie. Zou ik misschien sterker maandverband moeten kopen? Of heeft iemand nog andere tips. In bed lek ik ook wel door, maar meestal lig ik op een handdoek dus dat gaat goed 🙂

6 reacties

Badge +5
Toch vaker verschonen en probeer gewoon eens een tampon: zelfs op je zware dagen kun je dan daar nog een maandverband bij dragen.
Hey Anna,

Wat vervelend dat het zo vaak gebeurd! Het vervelende is dat je de menstruatie niet kan inplannen zegmaar.
Wat misschien handig is om na te gaan denken over bijvoorbeeld de pil, de pil moet je elke dag slikken. Je moet wel om de zoveel tijd eens ongesteld zijn maar dit kan je zelf een beetje sturen om dat te stoppen met slikken. Ik gebruik het zelf ook en het is ideaal, nooit meer de angst om door te lekken op school. Als je overweegt om het te nemen lijkt het me handig om het met je ouders te bespreken. Je moet namelijk naar de huisarts om dat aan te vragen. als je onder de 18 bent is het nog gratis, daarboven kost het je geld.

Als je nog verdere vragen hebt stel je gerust!
Hey Anna

Wat vervelend dat je regelmatig last hebt van doorlekken. Zoals je zelf voorstelde, zou het kunnen helpen om maandverband te kopen met een hogere absorptiegraad. Hiermee zou je lange schooldagen door kunnen komen, en zou je kunnen voorkomen dat je 's nachts doorlekt.

Zoals Unknown zei, zou je de pil kunnen overwegen. Hierdoor heb je vaker de controle in handen, en zou je bloedverlies kunnen minderen. Voor de pil kan je de huisarts raadplegen. Deze kan je helpen bij het zoeken naar de juiste dosis en type.

Je zou op hevige dagen een extra sweater kunnen meebrengen. Deze kan je voor de zekerheid om je middel binden. Moest je doorlekken wordt de vlek verborgen door de sweater, zodat jij met een hoop minder stress door de schoolgangen kan lopen.

Groetjes
Kenshin
Ik heb het zelf best wel erg en draag nacht maandverband overdag omdat ik anders gewoon echt na 1 uur al doorlek. Misschien zou je nacht maandverband kunnen proberen.
Thanks allemaal, ik ga alleen niet aan de pil, want ik ben best regelmatig ongesteld en dus weet ik altijd wel wanneer ik het word. Het gaat meer om mijn 2e en 3e dag die zijn super hevig.
Zwaarder maandverband zou inderdaad kunnen helpen, m aar aangezien ik dit ook altijd heb heb ik de oplossing die voor mij werkt en die ik ook zou aanraden: je hebt ondergoed dat zelf gewoon je bloed zegmaar opvangt en je hebt geen maandverband nodig....Ze zijn gewoon normaal uitwasbaar, die zijn heel erg aan te raden! ze zijn wel een beetje prijziger, maar ze gaan heel lang mee en beschermen echt voor 99,999999% tegen lekken! je kan trouwens ook gewoon in de les verschonen! docenten kunne moeilijk nee zeggen als je zegt dat je ongested bent + dan mis je de les een beetje 🙂 dat is wat ik altijd doe<3 <3

Heel veel succes!!!<3<3<3

Reageer