Vraag

Doorbraak bloeding

  • 19 October 2018
  • 20 reacties
  • 259 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Misschien een beetje tmi maar goed.

Ik slik de pil nonstop (omdat mijn menstruatie 8 dagen zo hevig bloeden was dat ik niks meer kon (ja als je om 't half uur een slaap maandverband moet verschoonen werkt dat natuurlijk niet...)

Nu heb ik een week of 2 een nieuwe soort pill (zou ni weeten welke mijn moeder regelt dat😅) iniedergeval is de voorge enig heel anders. Ik zit nu in de 2e week van die nieuwe pill en ik heb nu al 8 dagen bloedverlies, soms licht roze soms donker of lickt bruin en dan weer een druppel fel rood... Ik heb gelezen at als je van pill verandert dit kan komen omdat je lichaam moet wennen. Maar ik ben normaal 8 dagen ongesteld en morgen is de 9e en het lijkt nog niet te gaan stoppen.... Ook is het niet heel veel een beetje zoals normaal vaginaale afscheiding kwa hoeveelheid. Dus ik weet niet heel goed of ik maandverband moet gebruiken of niet. Totnutoe niet gedaan maar het is vakantie en ik hoef ook nergens naartoe en toen ik ergens naar toe ging was het minder dan nu.

Maar school begint drek weer en dan moet ik denk ik wel ene maandverband indoen aleen ja tmi gaat dat heel erg itireeren en draag ik dat liever niet.

Heeft iemand hier ervaring mee of advies ofzo?

BTW ik slik gewoon door en ik hat eerder ene doorbraak bloeding maar dat was net zo heftig als mijn normale ongesteldheid (was aan die anderen pill) toen stopten het pas toen ik stopte met slikken. Maar ik wil niet ene echte menstruatie kreigen....


This alemaal beetje lastig👍🏻😅

20 reacties

Kun je dit niet met je moeder/huisarts bespreken?
Misschien weten zij een oplossing.

"en draag ik dat liever niet. "
Kun je dan geen tampons gebruiken of een van de andere opties?
Tampons kan je aleen in doen als je genoeg bloed want anders voelt het alsof je de huid daar beneden er af rukt.... (kan ze BTW ook ni indoen lukt gw ni ja weer tmi)


Ik kan het wel bespreken maar het is nogal awkward bijons thuis alemaal....
Ik denk dat als het heel lang aanhoud dat ik het wel ga zeggen hoor maar ik wacht het nog wel even af👍🏻
Ik heb nog even verder gezocht (zonde r mijzelf te laaten geloven dat ik iets heel erg heb en dood ha wand dat doet Google soms...) maar goed blijkbaar kan ik het best 4 dagen stoppen met slikken en dan op nieuw beginnen. Want het blijkt dat als je blijft slikken je aleen maar door blijft bloeden en ook steeds meer... Oeps...

Ik ga dus 4 dagen stoppen en dag gaat het hopelijk snel weg. Wel hoop ik at mijn echte menstruatie niet komt wand die is erger dan dit😅 na die 4 dagen zal ik wel even van mij laaten hooren als er nog iemand is die dit interesseert of in de toekomst dit ook overkomt en dit leest👍🏻
Hoi

Je blijft de pil best slikken zoals je huisarts die voorgeschreven heeft. Voor het lichte bloedverlies kan je inlegkruisjes gebruiken, maar ik kan me voorstellen dat je je wat onzeker voelt als je de deur uit moet. Een klein tasje met wat maandverband standaard in je tas houden lijkt me nuttig. Als je het ongemakkelijk vindt om hier thuis over te beginnen, zou je zelfstandig een afspraak kunnen maken bij de huisarts.

Zoals MensPersoon zegt, bespreek je dit best met je huisarts. Die kent je medische achtergrond, en heeft vast advies voor jou.

Groetjes
Kenshin
Ik kan in prinsiepen stoppen met de pil waneer ik wil wand ik doe het aleen om niet ongesteld te worden en hoef mij dus geen zorgen te maaken daar over👍🏻

Ik slik hem zegmaar nonstop door zodat ik niet ongesteld word en ik kan dus een stop week inlasen waneer het uitkomt👍🏻 ook heb ik online gelezen dat als je blijft slikken je blijft bloeden 😂😬 dus dan stop ik liever👍🏻😂 ik heb dit ook eerder ervaren maar dan net zo heftig als normaal maar zolang ik bleef slinken bleef ik bloeden. Nu door dat ik een nieuwe pil heb is mijn doorbraak bloeding waarschijnlijk milder ik heb nu de originele pill die er als eerste was👍🏻 en ik merk wel dat het fijner werkt👍🏻

Ik heb altijd maandverband bij maar omdat het irriteerd draag ik het aleen als het nodig is👍🏻

Ik heb de pil gister dus ook niet genomen en ik merk al verschil geen rood (vers) bloed meer👍🏻 aleen nog bruin dus dit is het laatste👍🏻

Bedankt👍🏻
Jij kent je lichaam, maar het internet kent jouw lichaam niet. Wat op internet staat, is niet per se toepasbaar op jou. Het lijkt me goed om met de huisarts te bespreken wat er gaande is. Je zou je huisarts ook kunnen mailen, zodat hij of zij kan oordelen of het nodig is dat jij op consultatie komt.
Ik heb eerder ervaren dat als ik door bleef slikken ik bleef bloeden.... Dus ik denk dat het toch wel redelijk overheen komt in dit geval.

Als dit vaker gaat gebeuren ja dan ga ik naar de huisarts wand dan moet ik aan een andere dosis.

De reden dat ik een andere pil heb is omdat zegmaar 90% van de pillen voor nl waaren afgekeurd waardoor mijn merk aan iedereen is gegeven die geen merk meer hat en mijne dus op was (wand die ik hat is niet afgekeurd)

Het word nu al minder dus ik zie geen reden voor de ha op dit moment. Komt dit vaker voor ja dan ga ik wel hoor👍🏻

Mischien heb jij dit opgezocht online wand ja er staat vaak ook dat het poliepen en baarmoederhals kanker kan zijn. Maar ik heb dus geen enkel ander symptoom daarvoor.

Als het weer ineens erger word of herhaalt ga ik wel👍🏻
Goed dat je naar de huisarts gaat als het vaker voorkomt. Ik hoop dat je vroeg of laat de pil vindt die bij jouw lichaam past.

De kans dat je een ernstige ziekte zoals baarmoederhalskanker hebt, lijkt me klein. Aangezien je de pil neemt, en hier veranderingen in zijn geweest, vermoed ik dat je klachten daaraan te wijten zijn.
Ja precies👍🏻 daarom zit ik het even uit👍🏻

Bedankt👍🏻
Dit is de 2e dag dat ik niet slik.

Gister ochtend was het nog wel wat maar naar mate de dag was het voorledig weg👍🏻

Vandaag is mijn normaale ongesteldheid begonne (zat er dik in) dus dat is eff onhandig aangezien ik toetsweek heb en veel ga paardrijden en ik nogal heftig lang heb😬 maar goed gaat wel lukken 😂

Het bruine is volledig weg dus is de doorbraak bloeding gestopt. Helaas nu dus de real deal maar goed😂👍🏻

Aleen ik weet niet zo goed hoe je het best kan paardrijden als je ongesteld bent maar dat zoek ik wel uit👍🏻😂 ja gw maandverband dat snap ik maar met zoon heftige vloed zegmaar😂

Beetje teveel info misschien maar he👍🏻😂
Als je hevig bloedverlies hebt en gaat paardrijden, kan het fijn zijn om tampons te gebruiken. Je kan als extra bescherming een maandverbandje bij aandoen. Een menstruatiecup wordt ook aangeraden, maar het lijkt me aangewezen om eerst te wennen aan tampons.

Je zegt dat het inbrengen van een tampon je niet lukt. Het is een kwestie van wennen en oefening. Vaak ligt het eraan dat je te gespannen bent, wat heel normaal is als je nog aan tampons moet wennen. Neem er gerust je tijd voor.

Misschien kan je moeder of huisarts je een briefje voorschrijven dat je altijd naar de wc mag, ook tijdens toetsen.
Ik kan 2 uur prima volhouden dus dat is geen probleem (omdat het minder is door de pil eindelijk 👍🏻)

Ik heb al vaak tampons geprobeerd maar het doet gewoon pijn. Echt gespannen ben ik er niet voor wand ik wil juist gewoon dat het lukt en doe alles langzaam aan.

Ik heb eerder paardgereeden met een maandverband maar dan was het altijd al bijna Weg. Aangezien ik pakbeet 8 dagen bloed is het zaterdag nog niet bijna over. (ook ga ik sochtends les en savonds bosrit+ versieren voor Halloween) en ik maak me niet zo zeer druk om doorlekken (ben ik veelste voorzichtig voor wand ik ga altijd ruim op tijd eff kijken zegmaar) maar meer om dat gevoel wand je zit er wel gewoon op en met maandverband (wat zoizo al schuurt) echt rijden? Niet heel confie. Wel is het zo dat ik tijdens heftige sport minder bloed dus tijdens het rijden is dat prima👍🏻

Ik ben al wel 2 jaar ongesteld maar daarvan was ik eerst 9 maanden in een stop (was gewoon onregelmatig daarna kwam het erger terug) toen een half jaar problemen gehad... Dus aan de pill en nu ene jaar ongeveer aan de pil met maar 2 keer ongesteldheid (slik nonstop) dus eigelijk ben ik nog ene noob😂😂😂

Bedankt voor het reageeren❤️👍🏻👍🏻👍🏻
Op bosrit, geweldig. Versieren voor Halloween wordt vast ook leuk. Rijden met maandverband is niet het allercomfortabelste, maar het is nu zo. Misschien hebben vriendinnen op de manege wel tips voor jou.

Wat een gedoe met die hormonen. Het lijkt me in ieder geval fijn om een donkere rijbroek te dragen. Je bent erg voorzichtig, maar wit dragen als je ongesteld bent zorgt vaak voor stress.

Veel plezier tussen de paarden 🙂
Nou dag 2 van de real Deal...

Het is nu zo heftig als ik hat voor dat ik begon met slikken. (ik acht dat het je menstruatie minder zou maaken maar oke) als er op en er aan van heftige bloed proppen en aders naar gewoon heel veel bloed. (ha weet dit al daarom zit ik aan de pil)

Maar het blijft toch altijd heftig.... Ik zie wel wat ik doe met rijden anders zeg ik het gewoon af wand ik kan 2 uur op 't nippertje aan)

Eerst hat ik altijd dat ik niet bloed tijdens het slaapen (behalve eerste paar keer) maar nu wel gewoon en omg dat is onconfertable ik heb zoooo slecht geslapen....

Xx
Wat vervelend dat je er zo'n last van hebt. De pil wordt vaak voorgeschreven om je menstruatie te regelen. Het kan ervoor zorgen dat je het regelmatig wordt en vaak wordt het bloedverlies minder hevig. Het blijven hormonen, dus het kan dat niet iedereen er hetzelfde op reageert.

Jij kan het beste oordelen wat je kan en niet kan. Als je denkt dat je je heel oncomfortabel gaat voelen bij het rijden, is het ok om dat een keertje over te slaan. Het moet leuk blijven.

Er bestaat ondergoed dat heel absorberend is, speciaal voor wanneer je ongesteld bent. Volgens recensies zijn die comfortabeler dan maandverband, zeker 's nachts. Misschien kan je dat overwegen.
Zodra dit over is ga ik mega voorzichtig zijn met elke dag en zo de pil neemen wand ik kan echt helemaal niks zo....

Paardrijden ga ik afzeggen als het nog zo hevig is maar als het dragelijk is ga ik gewoon.

Ik ben wel blij met de toetsweek eigelijk wand aar door hoef ik minder lang naar school. Nogsteeds om de 2 uur pauze en dit haal ik dan ook net met slaap maandverband....

Dat ondergoed lijkt mij heel handig voor lichtere dagen (ookal heb ik die niet... This echt 8 dagen heel heftig en dan 3 dagen spotting...) ik denk niet dat dat gaat werken bij mijn heftige vloed wand dan moet ik starks 3 keer van onderbroek verwisslen😬😂 maar als ik minderheftige menstruatie zou hebben zou ik dat zeker gebruiken👍🏻 (mischien ooit.... 😂)

Ik merkte vandaag (en voorgaande keeren ook nu ik terug denk) dat ik thuis veel minder vloei.... Mischien omdat thuis mij kalmeert ofzo maar dat is wel interesant👍🏻

Ik hat ook hevige krampen heel de ochtend.... Echt met misselijkheid ook en zo erg dat ik bijna moest janken en echt even pauze moest nemen van wat ik deed en het als het waaren opvangangen....

Het alerrr ergst aan dit ales vind ik toch echt als je hebt gezeeten en je staat op.... Samen met de vermoeidheid.... (yay weer bloedarmoede😅👍🏻)
Ik neem dus ranja met ijzer er in👍🏻

Ik hoop in iedergeval maar dat het niet nog erger word wand ik kan school net aan.... Maar als het zo blijft vind ik dat al helemaal top👍🏻

Sorry als je dit alemaal. Niet wilt aanhoren hoor😂😂

Bedankt xx👍🏻❤️
Dat ondergoed schijnt ook heel goed te zijn voor de hevige dagen. Wie weet moet je om de vier uur van ondergoed wisselen, maar soms is dat misschien fijner dan om de twee uur van maandverband. Het ondergoed kan je wassen en hergebruiken, wat milieuvriendelijk en geldbesparend is.

Misschien stress je er thuis minder over, en ben je daarom minder alert over het bloedverlies. In ieder geval fijn als het thuis minder lijkt.

Heb je pijnstillers in huis? Er bestaan pijnstillers die gericht zijn op menstruatiepijn. Die zijn vaak extra effectief. Lees zeker de bijsluiter even, zodat je de juiste dosis neemt.

Het is helemaal niet erg dat je in de details gaat. Dat zorgt er net voor dat we je beter advies kunnen geven 🙂
Bedankt👍🏻 mischien ga ik het wel proberen maar ik neem de pil toch continu dus echt vaka ben in niet ongesteld

Het is gewoon zo oncomfortabel en ik kan daar niet mee omgaan😂

Ja ik hat vanochtend een pijnstiller genomen maar merkte niet veel verschil 😂👍🏻 ik mag er I prinsiepen 2 slikken dus mischien doe ik dat morgen😂

Dankjewelll👍🏻 xx❤️
Dit word denk ik de laatste of eenalaatste update👍🏻
Het is echt een stuk minder👍🏻 en buikpijn is weg👍🏻 nog wel wat hoofdpijn maar met een pilletje is dat ook weg👍🏻

Morgen ga ik gewoon rijden👍🏻 heb er kapot veel zin in😂

Aleen moet je weer met de pil beginnen zodra je bent getopt met bloeden of later wand ik heb nognooit ene stopweek gehad😂😅👍🏻

Dankje xx👍🏻💕
Fijn om te horen dat het beter met je gaat. Ook leuk dat je morgen gaat rijden. Veel plezier :)

Over het herbeginnen met de pil weet ik niet zo goed. Vaak legt je huisarts uit hoe je dat moet doen. Zou je moeder misschien weten wanneer je moet herbeginnen? Je kan ook je huisarts bellen. Ik vermoed dat zo'n klein vraagje via de telefoon (of per mail) beantwoord kan worden.

Reageer