Dood gaan

  • 13 September 2014
  • 8 reacties
  • 570 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,
ik richt dit topic op om mijn verhaal kwijt te kunnen. Ik hoop dat jullie het accepteren en geen rotopmerkingen plaatsen enzo.
Gisteren heb ik ontdekt dat ik misschien dood ga over een paar jaar. Het zit zo ik heb toen ik klein was een ziekte (wat voor ziekte doet er verder even niet toe) gehad. Ik ben gelukkig genezen! Tenminste.. Dat dacht ik... Gister werd mij verteld dat er nog een kans is dat mijn bloedvaten een afwijking krijgen en dat ik een hartstilstand of beroerte krijg en dan kan ik dus nog steeds dood gaan. Ik schrok hier echt van want ik had altijd gedacht dat ik niet meer dood zou gaan! Hoeveel procent kans dit is weet niemand. De ziekte is zo zeldzaam dat ze weinig geld hebben om onderzoek te doen. Ik word dit jaar weer onderzocht. Ik heb dit alles alleen aan mijn beste vriendin en beste vriend verteld, omdat ik niet wil dat mensen mij anders gaan behandelen ofzoiets. Ik ben pas 14 bijna 15 en ik ga misschien wel dood! Ik ben nog steeds in shock en dan hoor ik mensen zeggen dat ze zelfmoord willen plegen en dan kan ik vanbinnen zo boos worden om het feit dat zij hun leven gewoon weggooien terwijl ik die van mij misschien wel moet kwijtraken! Natuurlijk is dat niet eerlijk van mij want ik weet dat deze mensen een moeilijk leven hebben. Ik ben gewoon zo confused! bedankt voor het lezen ik ben blij dat ik even mijn hart kon luchten 😉

8 reacties

Omg dat is echt heel erg!! Ik wens je veel sterkte en geluk 
Hee,

Wat ontzettend erg!
Ik kan me voorstellen dat je dit alleen aan je beste vrienden hebt verteld. Je wilt immers normaal behandeld worden.
Goed dat je het hier dan op het forum hebt gezet, kon je toch even je hart luchten. Misschien heb je toch eens behoefte om je hart te luchten bij iemand in het echt, dan moet ie dat gewoon doen hoor! Je zou er bij kunnen vertellen dat je heel graag normaal behandeld wilt worden. Kies die persoon goed uit. Er zijn mensen die dat kunnen, echt!
Ik kan begrijpen dat je zo denkt over zelfdoding. En ik vind het heel goed dat jij je ook kan inleven in hun situatie.
Het lijkt me heel erg om te weten dat je kunt overlijden binnen een paar jaar.
Ik gun je al het geluk van de hele wereld en hoop zo erg dat ze bij het onderzoeken toch iets van een oplossing vinden!
Sterkte meis!

Liefs,
Bepositive
Dank jullie voor de reactie en Bepositive bedankt voor de tips 🙂 you made me smile xx
Geen dank hoor! Fijn dat je een glimlach kreeg! ;)
Zag trouwens dat ik een typfout had gemaakt: ie = je.
Xxx!
Hey,
Heftig verhaal zeg!
Kan je proberen het anders te zien? Misschien ga je binnen een paar jaar dood. Ja, maar misschien wordt je ook wel honderd!
Iedereen kan elk moment dood gaan.
Het is ongelofelijk moeilijk om het zo te zien. Maar denk nu niet van 'ik ga toch dood dus waarom nog leren en iets berijken?'. Iedereen gaat een keer dood. 
Het gaat niet om het jaren in je leven, maar het leven in je jaren.
Geloof in wonderen!
Ik hoop zo dat ze iets vinden waardoor je overlevingskans wordt vergroot!
Sterkt sgat!
Kus
Hey Timebomb,
Wat een enorm heftig verhaal, heel veel respect voor jou. Het lijkt me enorm moeilijk om te horen dat het leven ieder moment zou kunnen ophouden, terwijl je zo hebt gevochten tegen een ziekte, en terwijl mensen ervan uitgingen dat je die strijd had gewonnen. Maar weet je? Zoals Pheebe al schrijft, het betekent niet dat het hier nu voor jou gaat ophouden. Ik hoop dat je nog vele jaren hebt, maar ik hoop ook dat je alles uit het leven haalt. Dat je dingen zult doen die je leuk vindt, veel lacht, etc.

Nog even over zelfmoord, zoals je al schrijft, die mensen hebben inderdaad een moeilijk leven. Ik ben een van de mensen die heel graag zelfmoord zou plegen, maar dat is omdat ik echt geen andere uitweg zie uit mijn problemen. Als ik de kans zou hebben zou ik binnen no time jouw ziekte overnemen, echt waar. Ik vind het ook moeilijk om over mensen met een goed leven te horen die getroffen worden door zo'n ziekte, dat wens ik helemaal niemand toe.

Heel veel sterkte!
kijk nu 5 jaar veder ookal mag ze niet meer reageren op de kinder telefoon want ze is nu warschijnlijk 20 maar ben benieuwt dat ze nog leeft zo ja wens ik haar veel geluk
Hey,

Wat naar voor je. Goed dat je naar je vrienden bent geweest, dat wel!

Ik zou er niet te veel bij stilstaan en gewoon het uiterste uit je leven halen. Daarnaast zei je ook dat je dood KAN gaan, het is dus niet zeker.

Blijf positief :D

x.

Reageer