Vraag

Dimensie

  • 22 November 2018
  • 9 reacties
  • 155 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Oke ik heb echt hulp nodig ik weet niet prc wat ik heb maar vlm is het ni goed ik dacht zelf aan dimensie maar ik ben pas 14 dus dat is een beetje raar maar ik kan zo goed leren als ik wil op de toets ben ik alles vergeten laatst maakte mijn vriendin een grapje over de naam van mijn neefje dus ze maakte er net iets anders van en ik wist gewoon voor iets van 20 sec zijn naam echt niet meer in mijn hetibneringen zijn dingen anders gegaan dan in het echt en als ik bijv. Ergens aan denk dus ik heb een leuk idee on te gaan doen ofso en ik word dan heel even afgeleid er loopt bijv een bekende voor bij dan weet ik meteen niet meer waar ik aan dacht dit is niet 1 x dit is altijd zo dit zijn ff een paar voorbeelden zodat je een beetje een idee hebt wat ik bedoel ik weet zelf echt niet wat ik heb maar ik weet echt niet wat ik moet doen help me alsjeblieft of weet iemand wat ik heb laat ff weten x me

9 reacties

Herkenbaar bij mij komt het door add. Als dit bij jou ook het geval is of iets in die richting kan je er niks aan doen (medicatie is soms juist leegmaakend) dus het beste wat je kan doen is je handen volkladeren met meest belangrijke dingen en een buletjournal maaken hier kan je inzetten wat je wilt en hoe je het wilt perfect voor lijstjes en taken.

Wat ik altijd doe is ales waar ik aandenk en wat ik nuttig vind schrijf ik op hierdoor word mijn geheugen gestimuleerd omdat als ik denk van moest ik iest onthouden denk ik terug aan het opschrijven van dat belangrijke iets en weet ik het of kijk ik op mijn hand of in mijn bujo.

Bespreek dit opschool zodat ze weeten dat je wat moeite hebt.

En elke avond even denken wou ik vandaag iets onthouden komt niks in je op oké en loslaten komt er wel iets in je op kan je dta alsnog doen.

Voor leeren weet ik ook niet wand ik leer nooit puur omdat ik dat niet kan ik lees het altijd even door en dat was t hetbest doe je dit de ochtend of pauze van te vooren👍🏻

(leeraaren die zeggen in de ochtend kan je het best onthouden zijn dommmm. Dat is niet zo maar ik en jij wss ook slaan op in kortetermeingeheugen dit word niet verwerkt naar lange termijngeheugen en verdwijnt het dus. Als je dus kort van te vooren even doorkijk onthoud je het beter.

Suc6❤️
Ik heb ook een soort boek waar ik alles wat belangrijk is van de afgelopen dag op schrijf mijn hoofd is idd enorm rommelig en bedankt voor de andere tips
Gene probleem je kan altijd meer advies vraagen als je wilt ik heb ondertussen wat trucjes gevonden haha😂👍🏻❤️
Hoi

Misschien helpt het om op enkele plekken in huis post-its te plakken. Aan de deur hang je er bv. eentje met 'sleutels', aan de koelkast hang je er bijvoorbeeld eentje met 'taak wiskunde'. Op die manier word je makkelijk herinnerd aan belangrijke dingen.

Verder helpen de tips van Mijnigezien je vast een stuk verder.

Als je je hier zorgen om maakt, kan je steeds terecht bij de huisarts. Misschien is er een soort therapie die je kan helpen, of heeft de huisarts tips voor jou.

Groetjes
Kenshin
Hoi Kenshin dat van die briefjes is best een goed idee maar het zijn vooral dingen van vrienden die ik vergeet dus dat ik nog een appje moet sturen of wat moet vragen dus gebruik ik de notitie’s van mijn tel al daarvoor
De notities van je telefoon zijn ook goed. Je kan ook kijken of je op telefoon herinneringen kan instellen, zodat je kan bepalen wanneer je welke melding krijgt.
Oke ik weet eindelijk wat ik heb ik heb gwn heel veel stress en als ik zo door ga heb ik grote kans op een burn out dus ik moet snel ontstresse maar hoe...
Je hebt erg veel stress. Kan je dit op school aangeven? Je zou een afspraak kunnen maken bij je mentor, en uitleggen wat er aan de hand is. Je mentor kan je eventueel doorverwijzen naar een leerlingenbegeleider. Die leerlingenbegeleider kan jou helpen met ontstressen.

Hoe vroeger je ingrijpt, hoe beter. Een burn-out is erg vervelend, en het is beter om nu een stapje terug te doen, dan overmand te raken door de stress.
Oke ik weet eindelijk wat ik heb ik heb gwn heel veel stress en als ik zo door ga heb ik grote kans op een burn out dus ik moet snel ontstresse maar hoe...

Als ik gestrest ben maak ik vaak een To do lijstje voor de volgende 3 dagen of zo, zodat ik minder stres krijg met het plannen. Ook ga ik vaak naar buiten als alles even te veel wordt (ergens waar weinig of geen mensen komen en weinig geluid is, zodat ik even mijn gedachten op een rijtje kan zetten. ) dit helpt bij mij best goed om minder gestrest te raken.
Ik weet niet of je veel aan dit hebt, maar ik hoop in ieder geval iets.😅

Reageer