Beantwoord

dermatoloog, snijden

  • 8 September 2019
  • 3 reacties
  • 360 Bekeken

Hey
Ik moet binnenkort naar een dermatoloog omdat ik een soort eczeem op me arm heb, maar ik heb allemaal littekens van snijden op me arm zitten en ik stress me er echt heel erg om, weet iemand wat ik nu kan doen en als hij/zij er naar gaat vragen wat ik dan moet zeggen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 September 2019, 11:30

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi

Je gaat binnenkort naar de dermatoloog, maar vreest dat deze zich vragen zal stellen bij de littekens op je arm. Het zou inderdaad kunnen dat deze zich zorgen om je zal maken. Hoe recent zijn de littekens, als ik vragen mag?

Als de dermatoloog vraagt naar de oorsprong van de littekens, lijkt het me verstandig om een eerlijk antwoord te geven. Ongemakkelijk liegen zou de zorgen van de dermatoloog enkel vergroten. Heb je hulp voor het snijden? Als de dermatoloog daarvan op de hoogte is, zou het kunnen dat hij verder geen vragen stelt rond de littekens.

Groetjes
Kenshin
Hey!

Je moet binnenkort naar de dermatoloog, maar je hebt op die betreffende plek zichtbare littekens van zelfbeschadiging. Ik snap dat dat een situatie is die je erg veel stress bezorgt!

Ik denk dat je er best gewoon eerlijk over kunt zijn als ze vraagt waar de littekens vandaan komen. Als je ondertussen gestopt bent met jezelf pijn te doen en je hebt geen recente littekens meer kan het best zijn dat ze dat snapt en er verder niet naar gaat vragen. Als ze er toch over begint heeft het niet veel nut om smoesjes te gaan verzinnen, ze weet toch hoe dit soort littekens eruit zien en je bent waarschijnlijk ook zeker niet de eerste patiënt met (een verleden met) zelfbeschadiging.
Ik weet dat het niet vanzelfsprekend is om er gewoon eerlijk over te zijn en snap dat dat iets is wat je veel stress geeft, maar ik denk dat dat hier echt de beste keuze zal zijn.
Misschien kun je voor jezelf wat voorbereiden hoe je het precies zou willen vertellen moest hij/zij of iemand anders er ooit naar vragen, dit soort voorbereiding kan je rust geven.

Snij je jezelf nog steeds?

Groetjes
Lot


Hey! Bedankt voor je advies 💗 ik snij mezelf wel nog regelmatig, ik heb wel een psycholoog.

Reageer