Vraag

De pil

  • 7 May 2019
  • 3 reacties
  • 155 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey weet er iemand of ik op een of andere manier aan de pil kan zonder dat mn moeder er achter komt?
Want wil echt niet dat mijn moeder weet dat ik seks heb maar hoe vaker ik het doe, hoe meer ik me realiseer dat het wel het verstandigst is om aan de pil te gaan.

Xx

3 reacties

Hoii!

De pil is niet alleen voor seks, maar het kan ook zijn voor als jouw menstruatie te heftig/pijnlijk etc is. Als je moeder aan jou vraagt waarom je aan de pil gaat, kan je altijd zeggen dat dat komt omdat je erg veel last hebt van jouw menstruatie.

groetjes!
Hi,
Je kan gewoon zelf naar de huisarts gaan, die heeft beroepsgeheim en mag aan niemand vertellen dat je de pil wilt. Hij kan je die dan voorschrijven en dan ga je hem gewoon halen in de apotheek.
Het is trouwens helemaal niet zo erg als je moeder weet dat je seks hebt. Ze is zelf toch ook jong geweest, ze zal het zeker wel begrijpen.
Groetjes, mij
Hey!

Net zoals de vorige comments je al vertelden, de pil zorgt er ook voor dat je niet mentrueert totdat je dit zelf wilt. Er zijn best veel meisjes die dit hiervoor gebruiken. Je zou dus aan je mama kunnen zeggen dat een vriendin dat doet voor haar menstruatie en dat jou dat ook wel handig lijkt.

Je kunt inderdaad ook al alleen naar de arts.

Zorg er wel voor dat je wanneer je seks hebt niet alleen de pil, maar ook een condoom gebruikt, dit zorgt voor extra bescherming als er eens iets misloopt met het innemen van de pil, en is daarnaast nodig om te beschermen tegen SOA's.

Groetjes
Lot

Reageer