Skip to main content

Day in Life (luiers)

• November 30, 2025
  • 56 reacties
  • 1373 Bekeken

Toon eerste bericht

56 reacties

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • January 21, 2026

Ik vind ze iig fijner en ik leerde door deze ook beter om mijn eigen luiers om te doen. Want als ik bijvoorbeeld nog even naar de WC ging om te drukken gingen de plakkers even los en doordat de blauwe blijven zitten weet je waar de plakkers weer dicht moeten. Misschien ook wel een goede voor jou om te leren het zelf te doen... maar anders je lekker laten helpen door je lieve vriendin en moeder. Slaap lekker 😴 

Laat vooral weten hoe je deze nieuwe luiers ervaart

Seashell 😘 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 22, 2026

Hoi ​@Seashell  

Ja je had gelijk wat een fijne luiers zijn dit 

Ik laat ze nog wel door me moeder aan doen is voor mij veiliger denk maar misschien komt dat door me ander luiers 

Maar ze gaan zeker niet hangen want ik werd wakker en deze zaten nog gewoon om me lichaam  en hingen niet zoals me vorige al naar beneden hingen als ik uit bed stapte dat vind ik toch wel fijn.

Dus denk dat ik ga aangeven bij me moeder dat ik het bij deze nieuwe luier ga houden.

Met die plakkers kan ik in het weekend proberen om ze zelf weer  te doen 

Maar je hoort ze wel  meer  dan de tena proskin of lijkt dat  me vriendinnen weten het dat ik draag maar ander op school niet.

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • January 22, 2026

Fijn dat ze zo goed zijn bevallen dit zijn echt mijn favoriete luiers (voor zover luiers fijn kunnen zijn...😅)

Maar je hebt gelijk dat ze wat meer kraken dan de ProSkin luiers omdat de Active Fit natuurlijk een plastic buitenzijde heeft. Maar onder kleren hoor je het eigenlijk bijna niet zeker niet op drukke plekken zoals school of een supermarkt bijv. Misschien als je echt in een hele stille ruimte een beetje kan horen maar ik denk dat de meeste mensen het niet snel horen. Dus maak je geen zorgen👍 en als nog jij weet dat je ze nodig hebt anderen hoeven daar niks van te weten dus laat ze lekker denken wat ze willen denken.

Laat weten of je nu volledig overstap op deze luier👍

Seashell 😘 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 22, 2026

Hoi ​@Seashell 

Ik wou eerst jou reactie afwachten over dat kraken want ja jij draagt ze al iets langer .

Maar als je zegt dat je ze niet snel hoort in drukke omgevingen zoals school dan vind ik het goed  want ja ik weet dat ik het heb maar toch ben ik daar te onzeker voor .

Maar het grootste plus punt vind ik ze gaan niet hangen dat vind ik super fijn .

Want heb vandaag maar 1 les van 2 uur dus heb voor de zekerheid zo ander bij als veel mensen me aan kijken maar dat heeft nog niemand gedaan .

Maar welke heb jij er van ?

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 22, 2026

Mijn moeder heeft ze door gegeven aan de dokter en die moet het doorzetten dat ik ze elke maand krijg 

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • January 22, 2026

Onder normale kleding hoor je het eigenlijk niet en zeker met al het omgevingsgeluid hoort niemand het. Wat vind je eigenlijk van de dikte want deze zijn wel dikker dan de plus. Vind je de plastic buitenzijde ook fijn? Ik vind een plastic buitenzijde erg fijn omdat het dan echt voelt alsof het nooit gaat lekken voelt super vertrouwd🥰

Fijn dat je deze nu gaat gebruiken 👍

Seashell 😘 

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • January 22, 2026

Maar welke heb jij er van ?

Ik heb de Actve Fit Maxi en de Active Fit Ultima. Maar soms draag ik ook luierbroekjes (Tena ProSkin Pants Maxi) want ik haal soms nog optijd de WC (ik mag zelf beslissen of ik een broekje of luier naar school draag). Bij een dagje uit draag ik wel altijd een luier dan hoef ik niet te stressen van het optijd vinden van een toilet. De Ultima draag ik alleen 's nachts.

Seashell 😘 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • January 22, 2026

Wat fijn om te horen welke luiers jullie dragen ​@NN15000 ​@Seashell .

Want ik zoek luiers voor me probleem. Dus ik ga me moeder vragen om deze te mogen proberen want als jullie reactie lees is het een fijne luier

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 22, 2026

@Seashell De dikte moest ik wel even aan wennen want hij is dikker dan mee vorige luier .

Maar die plastic is eerst wel raar om aan te voelen maar net wat je zegt  ik heb nu wel minder het gevoel Dat ik ga lekken  want dat maakte mijn zelfvertrouwen ook minder .

Maar heb hem aan gehad naar school en heb op weg naar huis gevraagd aan 3 vriendinnen of ze wat hoorde bij mij en die zeide tegen me nee wat moesten we horen dan toen heb ik het ze uitgelegd  ze zeide nee dat hebben we niks van gehoord en zelfs onder het fietsen hebben ze niks gehoord dus dat was super fijn 

Dus nu ga ik deze voortaan dragen  want de dokter heeft het goedgekeurd  dus mag ze gaan dragen want hij moest het er in zetten dat het erger word bij mij helaas door dat ik ouder word.

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • January 22, 2026

@Meisje2013 Gebruik je nog geen luiers of wil je andere (weet niet wat je nu gebruikt merk/model)?

Seashell 😘 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • January 23, 2026

@Seashell Ik ben nog een goeie luier aan het zoeken ik heb van alles wat om te proberen. 

Maar wat doe jij over deze luier gewoon een onderbroek of gewoon je normale ding zoals je broek of rok ?

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 23, 2026

@Meisje2013  als ik jou mag advies mag geven pak de Tena active fit slip die zijn super fijn ik heb ze door ​@Seashell  ook geprobeerd en zijn super fijn

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • January 23, 2026

Maar wat doe jij over deze luier gewoon een onderbroek of gewoon je normale ding zoals je broek of rok ?

Meestal idd m'n dagelijkse kleding als ik een beetje onzeker ben en bang dat mijn luier boven mijn broek-rand uitsteekt nog wel  eens een romper/body maar meestal draag ik een langer shirt of blouse zodat deze dit bedekt omdat ik een romper niet altijd fijn vind zitten. De luier blijft van zichzelf goed op z'n plek zitten dus ik heb niet iets extra nodig om het op zijn plek te houden.

Suc6 met het kiezen van een goede luier👍

Seashell 😘 

olifant_Hocky
Forum|alt.badge.img+5
  • Praat goed mee
  • January 23, 2026

@Meisje2013 hou jij ons op de hoogte 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 23, 2026

@olifant_Hocky  waarom wil jij het elke keer weten is het voor informatie want mijn vermoeden zegt dat je er opgewonden van wilt raken wat ik best raar vind van mensen die hun plas niet op kunnen houden door lichamelijke problemen.

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • January 24, 2026

Dank je ​@Seashell  en ​@NN15000  ik. Heb de tena actieve fit slip die er bij mij uit is gekomen alleen dan minder in absorptie  als jullie 2 hebben 

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • January 24, 2026

Dank je ​@Seashell  en ​@NN15000  ik. Heb de tena actieve fit slip die er bij mij uit is gekomen alleen dan minder in absorptie  als jullie 2 hebben 

Ja is denk ik wel de beste keuze👍 ik vind het echt een goede luier. Zolang de absorptie voor jouw maar goed is hoeft het niet  perse een hogere absoptie te hebben.

Seashell 😘 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 24, 2026

Ja super goede keuze heb je gemaakt maar als jou absorptie goed is voor je dan is het goed 

Deel veel succes straks met je fijne luier

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • January 29, 2026

Hi ​@NN15000 hoe gaat het nu met de "nieuwe" luier ben je er al helemaal aan gewend geraakt? En lukt het zelf omdoen ook al?

Ik had eigenlijk nog een vraagje... de indicator op de luier kijk jullie daarna om te kijken of je moet verschonen? Ik doe dat zelf wel bijvoorbeeld in de eerste pauze op school kijk ik naar de indicator op de luier en meestal is hij dan maar voor een klein gedeelte blauw en pas in de tweede pauze hoef ik eigenlijk pas te verschonen dan is hij over de gehele lengte blauw gekleurd.

Gewoon benieuwd  

Seashell 😘 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 29, 2026

@Seashell   het gaat goed met de nieuwe luier .

Het het kraken  dat valt ook wel mee niemand heeft het door gelukkig.

Maar zelf aan doen lukt me nog niet echt  want heb het 2keer zelf gedaan en een keer had ik het iets te snel gedaan en is hij gaan lekken was toen thuis gelukkig omdat ik een kant veel te los had gedaan .

Dus snachts hebben me moeder en ik afgesproken dat zei het doet 

En op school probeer ik het zelf en me vriendin kijkt dan of hij goed zit.

Maar ik kijk er soms na  maar soms verschoon ik het wel sneller zeker als ik gym heb dan daarvoor verschoon ik het zeker vind dat toch iets fijner 

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • January 31, 2026

Jammer voor de nacht dat het nog niet lukt. Maar ik vind het voor de nacht ook meestal wel fijn als mama of mijn zus mij verschoond. 

Vond jij het eigenlijk spannend toen je moest overstappen van de ProSkin luiers naar de Active Fit? Toen ik overstapte van de Maxi naar Ultima voor de nacht vond ik dat wel wat spannend maar nu ben ik er al helemaal aan gewend.

Seashell 😘 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 31, 2026

Ja klopt het was zeker eng omdat de proskin geen geluid maken en de active fit wel  

Maar ik merk gelukkig en dat merken me moeder mijn zusje en me vriendin dat ik wel iets beter in me vel zit door deze luiers omdat ze meer op kunnen vangen want ik hoef bij deze niet bang te zijn dat ik ga lekken.

Maar heel eerlijk vind ik het niet erg dat mijn moeder het doet snachts en zei ook niet ik vind het soms toch fijn om mama's kleintje te zijn want door dat ik me incontinentie probleem heb en sommige vakken lastig heb geeft het me veel stress dus misschien wil ik het wel niet leren snachts.

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • February 4, 2026

@Seashell  heb jij wel eens luier uitslag als ik vragen mag.

Heb daar sinds deze week last van als ik gegymt heb .

Maar ik vraag me af wat ik dan het beste er op kan smeren 

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • February 4, 2026

@NN15000 

Ik heb het soms ik gebruik meestal Sudocrème erop maar andere zinkzalf zou ook moeten werken. Ik vind Sudocrème het beste werken tegen uitslag maar als preventie gebruik ik al dagelijks zinkzalf van Zwitsal die ruikt super lekker 🥰 (vroeger gebruikte ik ook Zwitsal talkpoeder maar dat wordt helaas niet meer verkocht maar tegenwoordig raden ze het gebruik van talkpoeder af en zeggen ze dat je beter zinkzalf(barrière crème) kunt gebruiken)

Hopelijk is de luieruitslag snel weg

(Misschien tijdens gym een luier dragen die wat beter ademt want ondanks dat ik het wel een betere luier vind kan het wel sneller gaan zweten en daardoor de kans op luieruitslag groter maken. Ik gebruik meestal een Tena Pants broekje tijdens gym vind sporten in een Slip minder fijn.

Seashell 😘

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • February 4, 2026

Oke ga ik dat halen want het is niet fijn maar misschien doe ik dat ook maar elke dag smeren  dat deed ik niet maar misschien helpt dat.

En ja zwitsal ruikt super lekker .

Maar toch even kijken voor iets anders tijdens de gymles  maar broekjes zakken bij mij af dus dat gaat hem waarschijnlijk niet worden misschien met me vorige luier minder last heb tijdens de gymles dat ik die ga gebruiken