Vraag

Corona-virus vragenlijst:

  • 31 January 2020
  • 20 reacties
  • 406 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen :)

Ik heb hier een vragenlijst ondanks dat ik weet dat de meeste van jullie vragenlijsten haten maar toch…

  1. Ben je zelf bang voor het corona-virus?
  2. Neem je extra maatregelen?
  3. Wanneer denk jij dat er een corona-virus pandemie komt?
  4. Mijd je nu chinezen?
  5. Zou jij een mondkapje dragen in besmette gebieden?
  6. Hoeveel besmettingen denk je dat er maximaal komen?

-Dr8gon99


20 reacties

Hallo iedereen :)

Ik heb hier een vragenlijst ondanks dat ik weet dat de meeste van jullie vragenlijsten haten maar toch…

  1. Ben je zelf bang voor het corona-virus?

gezien het niet in nederland is, nee

  1. Wanneer denk jij dat er een corona-virus pandemie komt?

wanneer iedereen terug is uit china(vakantie gangers) en ze zich niet melden

  1. Mijd je nu chinezen?

nee

  1. Zou jij een mondkapje dragen in besmette gebieden?

nee, is al bewezen dat het niet heel veel nut zal gaan hebben

  1. Hoeveel besmettingen denk je dat er maximaal komen?

-Dr8gon99

 

Hi Dr8gon99,

 

Ik zal je lijstje ff invullen:

Ik heb hier een vragenlijst ondanks dat ik weet dat de meeste van jullie vragenlijsten haten maar toch…

 

Ben je zelf bang voor het corona-virus?

Nee

 

Neem je extra maatregelen?

Nee, voor individuele personen is dat (nu iig) niet nodig volgens het RIVM. Achter de schermen wordt er hard gewerkt om in kaart te brengen waar de besmettingsbronnen zijn. Wel zijn er een aantal adviezen voor als je bijvoorbeeld naar een evenement gaat. De meeste adviezen zijn dingen die de meeste mensen altijd wel zouden moeten doen. Niet in iemand anders gezicht niesen en regelmatig je handen wassen. Dus ik maak me nog niet druk. Voor meer info, zie het linkje helemaal onderaan de vragenlijst.

 

Wanneer denk jij dat er een corona-virus pandemie komt?

Als de door verschillende landen genomen maatregelen werken, dan komt die er niet.

 

Mijd je nu chinezen?

Nope, waarom zou ik nu alle Chinezen mijden. Alleen mensen die de afgelopen 14 dagen uit China zijn gekomen dus niet alleen Chinezen) kunnen een potentieel gevaar opleveren. Er zijn ook al maatregelen van kracht in Nederland voor als Nederland mensen terug haalt uit China. In principe moeten die enkele weken (geloof ik) in quarantaine blijven. Op die manier kunnen ze niet nog meer mensen besmetten, als blijkt dat ze het zelf hebben.

 

Zou jij een mondkapje dragen in besmette gebieden?

Ik zal je het nog sterker zeggen, ik ga niet naar besmette gebieden. Mondkapjes schijnen ook niet echt te werken om besmetting te voorkomen bij mensen die het nog niet hebben. Mondkapjes kunnen wel helpen als mensen, die het virus wel al hebben, ze dragen. De kans op het verspreiden van het virus wordt hier kleiner door.

 

Hoeveel besmettingen denk je dat er maximaal komen?

Geen idee. In het begin, als besmettingsbronnen nog niet bekend zijn (dus als ze nog niet precies weten wie besmettelijk is) kan het aantal explosief stijgen. Zeker in gebieden waar nu al (relatief) veel besmettingen zijn. De meeste maatregelen zijn nog maar kort in werking gesteld, dus het effect van de genomen maatregelen laat nog eventjes op zich wachten. Dat het dus duidelijk wordt of de genomen maatregelen hun werk doen. Hopelijk houden mensen zich dus aan deze maatregelen. Maar ja, er zijn altijd mensen die denken dat ze het beter weten als alle wetenschappers bij elkaar en ondanks de goede adviezen toch gaan reizen, terwijl ze in een risico gebied zijn (geweest).

 

Onderstaande site is wel aardig als je wat meer en betrouwbare info wilt over het coronavirus:

 https://www.rivm.nl/coronavirus/nieuw-coronavirus-in-China/vragen-antwoorden

 

Er staan specifiek dingen over Nederland en natuurlijk ook over China en globale info.

Andere betrouwbare info vind je op de site van het Jeugdjournaal:

https://nos.nl/artikel/2320507-q-a-over-nieuw-coronavirus-moet-je-oppassen-met-pakketjes-uit-china.html

https://jeugdjournaal.nl/artikel/2320167-vijf-vragen-en-antwoorden-over-het-nieuwe-corona-virus.html

 

Groetjes,

M&M’s

Reputatie 2
Badge +1

Ben je zelf bang voor het corona-virus?

Niet per se bang, maar ik behoor technisch gezien tot de zwakkere mensen (k heb een hartafwijking) dus als het in nl komt ben ik wel wat meer op me hoede.

 

Neem je extra maatregelen?

nee

 

Wanneer denk jij dat er een corona-virus pandemie komt?

denk binnen nu en mei, want ze zeggen dat het eerste antivirus dan klaar is.

 

Mijd je nu chinezen?

nee

 

Zou jij een mondkapje dragen in besmette gebieden?

nee t doet eig niks

 

Hoeveel besmettingen denk je dat er maximaal komen?

denk tot de 15k en dan gaat het stoppen

Yay een vragenlijst lol😅.

  1. Ben je zelf bang voor het corona-virus? Nee, ik vind het eigenlijk wel leuk, grappig en interessant. Wist je dat er in 1920, 1820, en 1720 ook een grote virus uitbraak was. 1720 de Plague, 1820 cholera, 1920 de spanish flu,  2020 corona. Grappig toch? En tegelijkertijd ook zo interessant.  Want hoe kan dat? Een vriend van mij in de Discord zei letterlijk hetzelfde bij kerst over de virus en nu is het er dus ook echt. Ironisch.
  2. Neem je extra maatregelen? Nope, behalve dan om china even te vermijden.
  3. Wanneer denk jij dat er een corona-virus pandemie komt? Ik denk binnen enkele maanden net zoals de andere virussen.
  4. Mijd je nu chinezen? Hahaha. Nee. Ik heb een aantal chineze vrienden en een chineze vriendin. Ik kan haar echt niet weken tot maanden vermijden.
  5. Zou jij een mondkapje dragen in besmette gebieden? Heeft dat ooit gewerkt ? Nee. (Ja) Dus nee. Als ik besmet wordt dan zie ik dat als een zegen. Ga ik zowaar als wat toch nog geloven in een god haha😂.
  6. Hoeveel besmettingen denk je dat er maximaal komen? Als het net zoiets word als de spanish flu dan meer dan 500 miljoen. 600 miljoen zou wel indrukwekkend zijn. Maar ik denk dat het onder de 1 miljoen zal blijven. Maar als de Chinezen in het jaar van de muis echt lekker gaan rondreizen en niemand meld dat dan kan het best snel gaan.

Ach ja we zullen wel zien. Voor je het weet wordt de Division en de JTF ingezet. Haha.

 

See ya!

Spookyzx. 

Ik ga hem zelf ook invullen.

Ben je zelf bang voor het corona-virus?

Nee, wat ik wel merk is dat mensen vooral bang worden van het paniekerige gedoe in het nieuws, zo krijgen zij al snel het gevoel dat binnenkort de wereld vergaat. Wel grappige overeenkomst trouwens @Spookyzx 

Neem je extra maatregelen?

Zolang het niet naar nederland komt neem ik geen extra maatregelen behalve plekken te vermijden waar het virus veel voorkomt zoals Wuhan.

Wanneer denk jij dat er een corona-virus pandemie komt?

Een wilde gok, binnen 3 maanden.

Mijd je nu chinezen?

Nee

Zou jij een mondkapje dragen in besmette gebieden?

Nee, helpt geen ene drol.

Hoeveel besmettingen denk jij dat er maximaal komen?

5.000.000.

1. Ben je zelf bang voor het corona-virus?

Nope.

2. Neem je extra maatregelen?

Nope.

3. Wanneer denk jij dat er een corona-virus pandemie komt?

Lol, deze vraag gaat er vanuit dat er een pandemie komt. Ik denk zodra der iemand in Europa komt vanuit China en dan lekker van de vrije grenzen in Europa gaat genieten en onderweg veel mensen aansteekt.

4. Mijd je nu chinezen?

Nee😂

5. Zou jij een mondkapje dragen in besmette gebieden?

Euh geen idee in hoeverre je dat daadwerkelijk beschermt. Ik zou sws die gebieden mijden, like, don't go to Wuhan. Verder zou ik dan ff onderzoeken of het echt nut heeft. Als het nut heeft, ja, sure.

6.Hoeveel besmettingen denk je dat er maximaal komen?

Een hoop.

Gr. Pin

 

hey

 

  1. Ben je zelf bang voor het corona-virus? nee zeker niet
  2. Neem je extra maatregelen? ĺnee ik vind het onzin dat iedereen zo bang zitten te zijn
  3. Wanneer denk jij dat er een corona-virus pandemie komt? niet zo lang ze goed op letten wie waar naar toe gaat...
  4. Mijd je nu chinezen? nee waarom zou ik. het zijn ook gewoon mensen. 
  5. Zou jij een mondkapje dragen in besmette gebieden?  nee ze zeggen dat dat niet zo goed tegen houd. en mijn andere gedachte er bij is: er is een kans dat ik het krijg. dus dan is er ook een kans dat ik dood ga. 
  6. Hoeveel besmettingen denk je dat er maximaal komen? ik zou het echt niet weten

groetjes blue 

Hallo iedereen :)

Ik heb hier een vragenlijst ondanks dat ik weet dat de meeste van jullie vragenlijsten haten maar toch…

  1. Ben je zelf bang voor het corona-virus?
  2. Neem je extra maatregelen?
  3. Wanneer denk jij dat er een corona-virus pandemie komt?
  4. Mijd je nu chinezen?
  5. Zou jij een mondkapje dragen in besmette gebieden?
  6. Hoeveel besmettingen denk je dat er maximaal komen?

-Dr8gon99

  1. Een beetje, ik ben zelf momenteel ziek. Gelukkig geen koorts
  2. Beter mijn handen wassen
  3. tussen nu en een paar weken
  4. Nee 
  5. Dat heeft geen zin
  6. 10.000 Nederland ofzo

We hebben nu officieel een pandemie! De datum staat op 11 maart!

Reputatie 5
Badge +4

Hallo iedereen :)

Ik heb hier een vragenlijst ondanks dat ik weet dat de meeste van jullie vragenlijsten haten maar toch…

  1. Ben je zelf bang voor het corona-virus? Nee mensen maken zich druk om niks
  2. Neem je extra maatregelen? Nee 
  3. Wanneer denk jij dat er een corona-virus pandemie komt? Nooit
  4. Mijd je nu chinezen? Nee ze zijn hetzelfde als wij
  5. Zou jij een mondkapje dragen in besmette gebieden? Nee als je een mondkapjes koopt is hij 9 van de 10x niet echt en beschermd dus niet
  6. Hoeveel besmettingen denk je dat er maximaal komen?  Ik denk niet meer dan 1 mil

-Dr8gon99

 

Reputatie 4
Badge +3
  1. Ben je zelf bang voor het corona-virus? Een beetje natuurlijk, maar niet panisch
  2. Neem je extra maatregelen? Ik mag van mijn ouders niet ver van huis 
  3. Wanneer denk jij dat er een corona-virus pandemie komt? Ooit 
  4. Mijd je nu chinezen? Nee
  5. Zou jij een mondkapje dragen in besmette gebieden? Joh als anderen het doen
  6. Hoeveel besmettingen denk je dat er maximaal komen daar ga ik niks over zeggen, want dat getal kan heel hoog oplopen haha

@DBM  en @ronald2001  waarom zeggen jullie allebei dat het nog niet in Nederland is? Het is er al sinds eind februari ofzo lol. maar nee, ben niet echt bang voor het Coronavirus. also, een vriend van mij op discord zei precies hetzelfde tegen mij, best grappig inderdaad @Spookyzx .

@Knight17 1 maand geleden was het er nog niet.

Nee, inderdaad. Maar het is er wel al sinds eind Februari dus, dat is wat ik zeg.

@Knight17,

als je op je telefoon bij de reactie van @ronald2001 op ‘1 maand’ (dus hoe lang het geleden is dat de reactie is geplaatst) klikt met je vinger, kun je de precieze datum van zijn reactie zien (op desktop aanwijzen met de muis). Bij @ronald2001 is dat 31 januari 2020 en bij @DBM is dat 1 februari 2020. Gewoon ter info.

 

@anoniempjex13,

  1. Ben je zelf bang voor het corona-virus? Nee mensen maken zich druk om niks
  2. Neem je extra maatregelen? Nee 
  3. Wanneer denk jij dat er een corona-virus pandemie komt? Nooit

 

  1. ook al ben je van mening dat jij er zelf niet zo veel last van zal hebben, dan nog is het belangrijk dat iedereen zich wel aan de regels houdt om verspreiding van het virus helpen te voorkomen. Als mensen daar geen rekening mee houden, kunnen kwetsbare groepen, zoals oudere mensen en mensen met een kwetsbare gezondheid sneller het virus krijgen, met alle gevolgen van dien.
  2. ik maak me er ook nog niet echt heel druk om, maar houdt me wel aan het extra handenwassen,  geen handenschudden en grote groepen vermijden enzo.
  3. zoals @Dr8gon99  terecht al opmerkte IS er sinds gisteren al een pandemie, uitgesproken door het WHO

 

actuele informatie over het corona-virus is te vinden op de site van het RIVM:

https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus

 

Groetjes,

M&M's

ohhhh oeps, ik dacht dat dit topic vandaag nieuw was gekomen…  dus ik had het niet gezien. Bedankt voor het laten weten @M en Ms ! 

Reputatie 2
Badge +1

Dat bericht werd gepost voordat het in Nederland was, dus toen was het er nog niet, maar nu idd wel

Hallo iedereen :)

Ik heb hier een vragenlijst ondanks dat ik weet dat de meeste van jullie vragenlijsten haten maar toch…

  1. Ben je zelf bang voor het corona-virus? Nee
  2. Neem je extra maatregelen? Nee
  3. Wanneer denk jij dat er een corona-virus pandemie komt?
  4. Mijd je nu chinezen? Nee
  5. Zou jij een mondkapje dragen in besmette gebieden? Nee
  6. Hoeveel besmettingen denk je dat er maximaal komen? 10 mil

-Dr8gon99

1. Ben je zelf bang voor het corona-virus?

Ik ben niet bang voor het corona virus. Ik weet dat ik gezond ben en de kans zeer klein is dat ik er ernstig ziek door wordt of er aan overlijd. Uiteraard hou ik me wel aan de maatregelen, omdat het erg besmettelijk is en ik geen anderen ziek wil maken. Ik vind wel dat de media wel heel erg overdrijft, maar dat doen ze meestal met alles zo.

2. Neem je extra maatregelen?

Ik hou me gewoon aan alle regels van het rivm. 

3. Wanneer denk jij dat er een corona-virus pandemie komt? 

Dat is het nu al. Maar ik weet dat dit topic al een paar maanden oud is.

4. Mijd je nu chinezen?

Nee, toen het nog niet in Nederland was ging ik niet Chinezen mijden. Dat vind ik racistisch en je ziet nu maar dat heel de wereld besmet is en je zelf ook niet zo behandeld wilt worden. 

5. Zou jij een mondkapje dragen in besmette gebieden?

In landen waar het verplicht is wel, maar waar het niet verplicht is niet.

6. Hoeveel besmettingen denk je dat er maximaal komen?

Ik denk dat ongeveer 10% van Nederland besmet raakt. 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo iedereen :)

Ik heb hier een vragenlijst ondanks dat ik weet dat de meeste van jullie vragenlijsten haten maar toch…

  1. Ben je zelf bang voor het corona-virus? Nee
  2. Neem je extra maatregelen? Nee
  3. Wanneer denk jij dat er een corona-virus pandemie komt? En nu
  4. Mijd je nu chinezen? Nee
  5. Zou jij een mondkapje dragen in besmette gebieden? Ja
  6. Hoeveel besmettingen denk je dat er maximaal komen? Ehh idk

-Dr8gon99

 

Reageer