Corona

  • 22 March 2020
  • 6 reacties
  • 161 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi!

Wat zijn jullie ervaringen met corona? Ik ben heel bang dat een van mijn oma's corona krijgt… 

Van mijn vader mag ik helemaal niks meer, niet naar buiten (ook niet in de tuin), geen andere mensen zien (ook niet op afstand). Ik mag ook niet sporten via een app want dat vind hij onzin, ik heb gevraagd of ik een slot mag op mn deur naar mijn kamer (zodat ik toch nog een beetje in beweging kan blijven, hij houdt me overal in de gaten) maar ik mag geen slot want hij vind dat ik geen geheimen voor hem mag hebben. Ik mag geen snoep want dan wordt ik dik… Ik mag niet gamen of facetimen met vriendinnen en ik mag niet op social media want daar staan dingen over corona op.. voor de rest mag ik een half uurtje per dag op een scherm. En als we online les hebben zit hij in de kamer naast me te werken zodat hij alles kan horen wat ik zeg.

Ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen met corona zijn.

Dankjewel alvast!:four_leaf_clover:


6 reacties

Hoi

 

Het is wat, Covid19. Wel best extreem hoe het er bij jou thuis aan toe gaat. Bijvoorbeeld vervelend dat je in deze tijden van vrijwel enkel thuis verblijven nauwelijks privacy hebt, en dat je dagelijks maar een halfuurtje op een scherm door mag brengen. Denk je dat er te onderhandelen valt? Sociale isolatie en verveling zijn namelijk niet goed voor je. 

 

Zelf verlaat ik enkel het huis voor boodschappen of een wandeling. Bij beiden zorg ik ervoor dat ik voldoende afstand houd van anderen. Thuis houd ik me bezig met lezen, video’s bekijken, op dit forum rondhangen, etc. 

 

Mijn moeder werkt in een ziekenhuis. Daar ervaren ze best wat stress, aangezien een patiënt weleens besmet zou kunnen zijn. Echter doen ze hun uiterste best om het personeel de nodige bescherming te bieden. Mijn vader werkt grotendeels thuis, wat voor hem de risico’s verlaagt. 

 

Gr. Kenshin

Heyy, best vervelend dat je vader je zo in de gaten houdt. Kan je het er niet met je vader over hebben en afspraken maken? Je kan vertellen dat je het vervelend vindt dat hij je steeds in de gaten houdt en je bijna geen privacy hebt. Je kan afspreken dat je bijvoorbeeld dan en dan aan school gaat en dan en dan met je vriendinnen gaat facetimen (als voorbeeld) Je kan vertellen dat het niet leuk is als je je zo verveelt. Wat vindt je moeder er eigenlijk van? Of heb je geen moeder (sorry als ik je kwets als je geen moeder hebt:grimacing:

Als ik me thuis verveel ga ik ukelele spelen, muziek luisteren, tekenen, m’n kamer opruimen,  puzzelen of een spel doen met m’n broertjes. Zelf maak ik me niet zo’n zorgen over het virus. Voor kinderen is het niet zo gevaarlijk. Voor mijn opa en oma ben ik wel bang maar niet heel erg. Zij blijven ook veel binnen en wij gaan niet meer bij ze op bezoek. 

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen! Liefs, Naira193 :heart:

dankjewel, 

mijn moeder is de hele dag en avond aan het werk, als ik haar stoor wordt ze boos.. Ze regelt dat dingen zoals planning voor doktersassistente.

Ik zal het proberen met mijn vader te overleggen, ik heb er alleen weinig vertrouwen in.

Xx

Hallo Anoniempje3 :)

Ik mag ook niet naar buiten ivm met het coronavirus en omdat mijn moeder kwetsbaarder is voor het coronavirus. Ik zit meestal gewoon te gamen en schoolwerk te maken.

-Dr8gon99

Hey, ik heb met mn ouders overlegd. Ik mag de tuin in en op het balkon🎉.

Ook mag ik soms wat paaseitjes van mn moeder, k mag voor school op t scherm en een uurtje per dag gw omdat t leuk is. 

K kan met vriendinnen praten 'voor school' dus das goed.

Ik mag alleen op nos als 'social media' omdat de info daar klopt.

Sporten en een slot mag niet, k kan wel stiekem sporten maar daar komt ie sws wel achter. Nogsteeds vind hij dat k geen geheime  hoef te hebben voor hem. 

Toen ik in gesprek was met ze en ik opsomde wat k allemaal niet mocht realiseerde hij dat het overdreven was. Ik ben meer dan tevrede met de vrijheid die k nu heb, thxx voor de reacties!🍀

Reputatie 4
Badge +5

Ik merk dat ik steeds meer thuiszit door corona.

Ik heb geen idee wat ik moet doen in de tijd die ik over heb tot 24 augustus, want dan begint mijn nieuwe opleiding op het ROC.

Ik heb laatst de PLUS supermarkt bij mij in de buurt een mailtje gestuurd, maar zij reageren niet dus ik denk dat ik mezelf maar de komende tijd moet gaan vermaken met films, series, bezoekjes aan opa en oma, wandelen, naar mijn vader gaan, videobellen, FaceTime, etc.

Hebben jullie nog tips?

 

Reageer