Vraag

Constant honger/trek maar wel genoeg eten

  • 10 October 2019
  • 1 reactie
  • 59 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal, ik ben een jongen van 16 jaar en heb het probleem dat ik eigenlijk bijna de hele dag door honger heb maar ook bijvoorbeeld s nachts dat ik er wakker van word. Ik snap niet hoe dat kan want ik eet wel gewoon genoeg of misschien zelfs iets te veel. Het begon 2 jaar terug, toen ik nog iets te dun was voor mijn lengte en wat meer ben gaan eten. Maar tegelijk lijk ik ook steeds meer honger te krijgen. Ondertussen ben ik wel echt te zwaar voor mijn lengte geworden. Maar terwijl ik gewoon normaal eet blijf ik tussendoor echt trek hebben en snack ik dan maar snel iets. Hetzelfde gebeurd ook als ik s nachts met honger wakker word.

Ik vraag me af of anderen hier ook last van hebben en of iemand tips heeft om ervoor te zorgen dat ik minder honger heb. Ik ben namelijk hierdoor best veel aangekomen en word nog steeds zwaarder.
Bedankt!

1 reactie

Ik ben natuurlijk geen diƫtist, dus dit is slechts een snel plan:

Probeer slechts drie maaltijden per dag te eten en zorg dat je fatsoenlijk ontbijt.
Snacken tussendoor helpt meestal niet met een gezond dieet, zeker niet als het allemaal zoetigheid is.
Probeer dan ook wat andere dingen te eten, die wat meer vullen.
Vezelrijke producten, zoals ontbijtgranen (geen cornflakes natuurlijk, maar wel dingen zoals muesli) zullen je langer een vol gevoel geven dan een witte boteram met chocoladepasta.

Is dat een goed begin?

Bespreek dit sowieso ook met je familie, omdat zij jou natuurlijk ook kunnen helpen.

Reageer