Beantwoord

Chronische stress

  • 8 November 2019
  • 4 reacties
  • 176 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy,

Ik heb de laatste tijd veel last van allerlei dingen, maar ik denk nu dat ik chronische stress heb. Ik wil wel rust nemen, maar dan ga ik belangrijke dingen zoals toetsen laten liggen. Het probleem is alleen dat ik juist stress omdat ik slechte cijfers haal. Wat zou een oplossing zijn?

 

Groetjes, Hannah

icon

Beste antwoord door Anoniemhulpje 8 November 2019, 16:40

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoi,

Ik heb hier ook heel erg last van. Bij mij op school zeggen ze dit (docenten): Als je thuis bent: ga eerst een half uurtje ontspannen. Maak daarna een planning: Als je bijvoorbeeld Frans (leren), Wiskunde (maken), Nederlands (maken) en biologie (maken en leren) moet doen. Zorg dan dat je het maken en leren afwisselt en probeert talen af te wisselen met andere vakken.

Je planning kan dan worden: 1) Nederlands (10min.). 2) Biologie eerst 20 minuten leren dan 10 minuten maken. 3) een korte pauze van 10 minuten. 4) frans leren in ong 30 minuten. 5) wiskunde maken in ong. 20 minuten.

Als je hiermee klaar bent er ook het avondeten en de tijden van douchen, sporten enz. erbij zetten.

Neem na de planning maken de tijd om op een papier te schrijven wat je bezig houd. Ik vond het zelf ook heel raar klinken, maar het helpt echt!! Als je dan even eraan denk kun je gewoon tegen jezelf zeggen: het staat op dat papier, daar denk ik een andere keer wel weer aan.

Begin hierna aan je huiswerk. Je zult echt merken dat je je veel beter kunt concentreren, waardoor je ook betere cijfers gaan halen en al snel minder stress hebt

Bedankt!

Ik ga het proberen!!

 

Reputatie 2
Badge +1

Hey @hannah ,

Ik weet niet of je nog weleens online bent, maar hoe gaat het?

XXX mij

Reputatie 1
Badge

Timeboxen helpt om te concentreren (25 min werken 5min rust) en probeer je tijd te nemen als je aan het leren bent. Die dan bijvoorbeeld Frans en wiskunde ipv 10 verschillende dingen. Op die manier heb je meer tijd om je te focussen op 1 vak. 
 

Als je echt veel last hebt moet je misschien naar een psycholoog/psychiater. Is helemaal niet eng en help wel. 

Reageer