Skip to main content

Hoi, ik ben een meisje van 16 jaar en was door de vorige lockdown een beetje aangekomen. 
Nu ben ik weer mooi op gewicht door te sporten en minder tussendoor te snacken en heb weer een mooi lichaam vind ik zelf alleen kan ik niet stoppen met nadenken over hoeveel calorieën ik eet en wat nou gezond is en niet. Ik wordt er helemaal gek van. Heeft iemand tips om gewoon normaal te denken over eten en de gedachte dat je echt wel eens iets lekkers mag? Ik kijk namelijk de hele tijd naar wat anderen eten op social media en wat de aanbevolen calorieën zijn. En voel mij schuldig als ik iets ‘ongezonders heb gegeten’.  Alvast bedankt!

hoiii, dit is een beetje lastig… want als je wil afvallen moet je nou eenmaal op je calorien letten… je hebt dit zelf in de hand… ik hoop alleen maar dat je het onder contole houd.. en dat je nu niks anders meer eet dan rijstenwafels… wamt laten we eerlijk zij: afentoe snoepen is ook wel lekker toch ? :-)


Misschien iets om met je ouders te bespreken? Als je het niet meer onder controle kan houden weten zij er in ieder geval vanaf.


Heeey, misschien zou je eens op proud2bme.nl kunnen kijken. Hier staan heel veel tips bij eetstoornissen en erover praten.

Nu wil ik nog niet meteen zeggen dat je een eetstoornis hebt, maar er staan wel handige tips die je ook kunt gebruiken bij de struggles die jij nu hebt.

Ik hoop dat je er wat mee kan, en anders laat je maar horen :)

X


Reageer