Vraag

buikpijn :( tips?

  • 30 January 2024
  • 37 reacties
  • 483 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hoi voor wie dit leest,

Ik heb de laatste tijd enorm veel buikpijn. Mijn ouders weten het en zeggen dat ik ermee naar de dokter moet (dat wil ik niet)

Het is geen ongesteldheid, want de buikpijn zit daar te hoog voor. Maar ik weet niet wat ik nu aanmoet. Morgen heb ik een open dag op mijn middelbare school en ik help daarbij mee. maar ik lig al nachtenlang krom van die vreselijke buikpijn!

Hebben jullie alsjeblieft tips of weten jullie wat er is? Misschien komen jullie erachter als ik zeg dat ik:

  • krom lig van vreselijke buikpijn
  • snel buiten adem ben
  • misselijk gevoel heb
  • slap gevoel, ik kan amper fietsen naar school
  • soms duizelig

Alvast heel erg bedankt 💛


37 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @xx.fay.xx ,

Je kunt het beste naar de huisarts, het klinkt wel heftig! Ik hoop dat je toch gaat!

Beterschap!

Reputatie 4
Badge +1

Als jij het zegt moet het misschien wel ja :(

alsnog heel erg bedankt! 💛💛

heb je trouwens tips voor buikpijn en naar school gaan?

ik kan natuurlijk niet anders dan naar de open dag gaan

XX

Reputatie 7
Badge +6

Ga idd echt naar de huisarts! Ik kan je niet helpen, sorry:(

Als je morgen nog niet goed voelt zou ik gewoon niet gaan.

 

Reputatie 4
Badge +1

geeft niet hoor :)

als het echt niet gaat zal ik dat wel doen ja

ik zit pas in jaar 1 dus vind ik school wel soortvan belangrijk ofzo :D

dus ik wil overal bijzijn haha

Toch echt superbedankt!! 💛

Reputatie 7
Badge +6

Als je niet komt is het echt niet erg hoor! Je bent belangrijker dan zo'n open dag, en er zijn vast genoeg andere mensen. En het is dan het probleem van school en niet van jou.

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb echt geen idee. Dat soms duizelig, snel buiten adem en slap heeft een vriendin met anemie ook. Heb je een wat blekere huidskleur? En wordt je vaak duizelig als je aan het bewegen bent? 

Het is sowieso goed om langs de huisarts te gaan.

Liefs,

          M.

Reputatie 4
Badge +1

ik heb niet per se een blekere huidskleur geloof ik. ik heb de duizeligheid meestal na het fietsen of tijdens gym. kan het dan zijn dat ik anemie heb? wat houd dat eigenlijk in? 

Reputatie 7
Badge +6

Volgens mij is het bloedarmoede, de huisarts kan zeggen dat je moet bloedprikken, dan kan hij dat onderzoeken. Maar het kan ook heel wat anders zijn hoor, buikpijn hoort niet echt bij bloedarmoede volgens mij.

Reputatie 4
Badge +1

Ik ga vanmiddag naar de huisarts. ik hoop dat ik er daarna achter kom...

Reputatie 7
Badge +6

Succes! Laat weten hoe het ging!

Reputatie 7
Badge +9

bij mij is het dan vaak gewoon honger hebben.

maar ik heb ook een soort buikpijn gehad dat ik niks kon. dat lag gewoon aan mijn darmen. 

maar zit het bij jouw echt bij je maag? maar wat @Natureflower zegt zou ook kunnen. anemie is namelijk bloedarmoede. dat houd in dat er te weinig rode bloedcellen in je lichaam zitten of te weinig het soort eiwit dat zuurstof van je longen naar de rest van je lichaam vervoert. 

hier heb ik symptomen van bloedarmoede:

  • vermoeidheid;
  • kortademigheid;
  • duizeligheid;
  • het gevoel hebben flauw te vallen;
  • hartkloppingen;
  • zweten;
  • hoofdpijn;
  • oorsuizen.

ik wil graag zeggen dat ik dit allemaal al wist maar en mens kan niet alles weten dus heb ik google gebruikt. wat betekent dat ik ook een link voor je heb. Wat is anemie (bloedarmoede)? | Sanquin via deze link kan je ook naar een andere toe gaan die je meer uitlegt over het eiwitten tekort.

 

het is trouwens 3 uur geleden dat je zei dat je naar de huisarts bent geweest. dus heb je al meer info?

ik heb persoonlijk niet zo'n veel vertrouwen in de huisarts sinds ik 10 jaar lang naar 1 huisarts ging met het probleem dat ik alles wat ik dronk weer uit spuugde. de huisarts dacht dat het niets was tot ik naar het ziekenhuis ging en het bleek dat ik liters lucht inslikte als ik dronk wat best slecht was voor mijn lichaam.

Reputatie 4
Badge +1

hey,

ik ben inderdaad bij de huisarts geweest. ik moet een bloedpriktest doen en daarna weet ik het eindelijk. van de symptomen van anemie heb ik niet alles, maar el veel. bedankt voor de link! ik zal het zeggen als ik uitslag heb. 

xxxxxxx

Reputatie 4
Badge +3

Hii @xx.fay.xx  

 

Goed dat je toch naar de huisarts bent geweest. Hopelijk kan je snel bloedprikken en krijg je meer duidelijkheid. 
 

succes en hou je ons op de hoogte? 
 

xoxox

Reputatie 4
Badge +1

Ja ga ik zeker doen!

Reputatie 7
Badge +6

Hoe gaat het nu eigenlijk @xx.fay.xx ? Is het al wel wat minder?

Reputatie 4
Badge +1

Het is gelukkig minder, de uitslag van de test is nog steeds niet binnen, helaas. Echt raar eigenlijk :) maar ik houd jullie op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +6

Fijn dat het minder is:)

Bij mij duurde de uitslag van bloedprikken btw iets van 2 weken...

Reputatie 7
Badge +9

als ik ging bloedprikken of een andere test moest doen zeggen ze vaak dat ze gaan bellen. en ze hebben het vaak al binnen 24 uur of een week dus je kan het beste zelf bellen. ze bellen vaak eerder als het blijkt dat het iets ernstigs is. dus als de resultaten zeggen dat @xx.fay.xx binnen een week dood gaat als ze niks doen dan bellen ze wel snel. als het blijkt dat @xx.fay.xx gewoon de hele tijd honger had ofzo dan kan het wel twee week duren. dan moeten ze eerst de mensen bellen die binnen die week dood gaan

Reputatie 4
Badge +1

Oooooooooooooooooow dat gaat nog zooo lang duren :((

Goed dat je het zegt haha, anders had ik nog heel erg lang gewacht xD

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @xx.fay.xx ,

Heb je de uitslag al? Hoe gaat het nu?

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb de uitslag binnen en ze zeggen dat er niks aan de hand is… Ik begrijp / geloof het niet. Waarom zou ik dan die rare symptomen hebben?

Het gaat beter nu, maar ik blijf dezelde symptomen hebben. Alleen is het nu zachter en ben ik iets minder snel duizelig.

Weet iemand wat dit is? Wie het weet is slimmer dan mijn dokters :')

Reputatie 7
Badge +6

Misschien kan je huisarts je doorsturen?

Toen ik bloed had geprikt konden ze ook niks vinden, de huisarts had me toen doorgestuurd naar de kinderarts en die zei dat ik ondergewicht had.

Wat is jouw gewicht/lengte/leeftijd eigenlijk? 

Reputatie 4
Badge +1

Ik ben ongeveer 35 kilo (denk ik, lang geleden maar toen was ik 30) ben ongeveer 1.45 m en ben 12 jaar oud. Ik ben klein voor mn leeftijd, dat sowieso, maar ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft 😅

Reputatie 7
Badge +6

Ik zou voor de zekerheid toch wegen, 30 kilo is namelijk wel te weinig volgens mij, 35 is prima.  Beter dat je het zeker weer!

Maar sowieso moeten je ouders denk ik wel de huisarts vragen hoe het nu verder moet, en of je misschien doorverwezen moet worden.

Reputatie 4
Badge +1

ja ik moet denk ik ff gaan wegen morgenochtend, dan heb ik ook niks gegeten enzo. We moeten er gewoon naar vragen indd

Reageer