Skip to main content

brandwond die vocht lekt, moet ik hulp halen?

• October 15, 2025
  • 6 reacties
  • 92 Bekeken

sherma_fan_1305
Forum|alt.badge.img+3

hey jongus (en meiden en al het andere ook natuurlijk) 

ik moest gisteren bij de judo mouw klimmen dat is een vorm van touw klimmen aleen dan aan een mega judo mouw die om een touw zit en ik was bijna bovenaan toen ik mijn grip verloor mijn voeten had ik tegen de mouw aangeklemd maar zwaartekracht was sterker dus nu heb ik een soort brandwond en het ging alemaal goed tot ik thuis kwam van school toen merkte ik dat het vocht lekte is dit normaal moet ik hulp halen ik weet het eventjes niet maar anyways het gaat gewoon allemaal prima met mij maar heb binnenkort een cooper test wat 12 minuten achter elkaar rennen is en idk hoe ik dat ga uithouden met mijn voet iemand tips?

alvast dankjewel anoniem 1305 

en een fijne dag nog gewenst iedereen die dit ziet

6 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Dat lijkt me pijnlijk 😬. Ik ben geen arts maar in principe is het niet heel erg, het betekent wel dat bacteriën uit de blaar gaan. Ik zou het afspoelen met lauw water en dan droog deppen en een pleister er op. Als het erger wordt of als je je er niet goed door voelt zou ik even naar de huisarts gaan.  Ik hoop dat het snel weg is en alvast succes met je cooper test🙂! 

Jij ook een fijne avond nog, groetjes 😊

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 15, 2025

Oei, dat klinkt echt pijnlijk met die brandwond! Het is wel normaal dat er wat vocht uitkomt volgens mij, maar als het blijft lekken of er wordt een korstje gevormd, is het slim om het even bij de huisarts of apotheek te checken. 

xx liefs Wolf 🐺

ikweethetnietmeer2009
Forum|alt.badge.img+12

je moet zelf maar even kijken welk antwoord je naar luistert. naar het antwoord volgens de EHBO regels of gewoon mijn antwoord.

mijn antwoord:

even droogdeppen met een doekje en kijken of je er nog wat vocht uit kan halen. Dan er een gaasje op doen en vastplakken

EHBO antwoord:
droogdeppen met een schoon en steriel gaasje. desinfecteren met sterilium (of hoe dat spul ook heet), afdekken met een niet-klevendgaaskompress en dan vastplakken

Toevoeging van de Kindertelefoon: STERILLIUM is niet geschikt voor het desinfecteren in de onmiddellijke nabijheid van de ogen of open wonden. -Bron: bijsluiter-

sherma_fan_1305
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • December 29, 2025

heyy jongens en meiden hij is alweer geneesd dus ik heb geen advies meer nodig het is helaas wel een litteken geworden maar het is wat het is maar geen tips meer nodig dus alsnog thx voor de tip ​@ikweethetnietmeer2009  ​@Boterbloempjee en  ​@Wolf 

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • January 4, 2026

Oei, dat klinkt echt pijnlijk met die brandwond! Het is wel normaal dat er wat vocht uitkomt volgens mij, maar je kan voor de zekerheid naar de huisarts gaan, en sucess met je coopertest van 2 minuten.

sherma_fan_1305
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • January 5, 2026

@miarabel457 ik had geen tips meer nodig nw t is prima ik had al gezechd dat het een lit teken was en de coopertest is gewoon alsnog goed gegaan (ik was de enige die het had overleefd