Vraag

bmi

  • 15 March 2020
  • 8 reacties
  • 113 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey

 

ik heb een sorrt probleem. Mijn bmi is 16.5 wat beteknt dat ik te dun ben maar volgens mezelf ben ik erg dik. Ik ben gewoon dik en als mensen zeggen dat ik dun ben geloof ik dat niet en denk ik dat ze liegen. Iemand tips ( ik doe er ookiets aan om aftevallen misschien nuttig info)


8 reacties

Reputatie 1
Badge

Hoi,

Mijn BMI is ook 16, zoveel en vind mezelf ook dik… ook Al zegt iedereen dat ik f*cking dun ben (en ze zelfs denken dat ik 5 kilo minder weeg) alleen meid je bent echt niet dik! Ik weet het zeker alles komt goed als er iets specifieks is kan je met me praten...

Heyy

Volgens mij vindt iedereen zichzelf te dik. Als je BMI zoals je zegt maar 16 is, dan ben je zeker niet te dik hoor lieverd!

Groetjs

Kaas123

Heyy, ik snap wat je bedoelt. Soms kijk ik in de spiegel of sta ik onder de douche en vindt ik mezelf ook dik, terwijl een site waar je je bmi kan bereken zegt dat ik een goed gewicht heb. Ik draag ook nooit bikini’s omdat mensen dan mijn buik zien en ben ik bang dat ze me dik vinden. Ik voel me ook fijner als ik niet hele strakke kleding aan heb. 

Je moet blijven geloven dat je niet dik bent! Ik ben ook niet dik! Vergelijk jezelf ook niet met anderen! 

Hopelijk heb je wat aan mijn tips, liefs, Naira193 :blue_heart:

Hey

-jij bent zeker niet dik! Je zou zelfs wat meer mogen eten, je bmi is erg laag.

- en zelfs áls je al dik bent (wat jij niet bent), wat is daar mis mee? Probeer je niet te veel van het onbereikbare schoonheidsideaal aan te trekken, en ook niet wat anderen van je vinden (hoe moeilijk dat ook is). Het trekt je alleen maar meer de diepte in. hou van jezelf en je lichaam! Iedereen is perfect op zijn/haar/hun eigen manier! 😊

Heey, je bent goed zoals je bent! Maar je bent absoluut niet dik. Probeer niet nog meer af te vallen. Dat kan echt hele nare gevolgen hebben. Praat er met iemand over💗 je bent niet alleen

hey mensen 

 

bedankt voor jullie antwoorden ik denk dat ik zelf een sorrt licht eertstoornis heb onwikkeld maar alles komt gooed met me!!!

Hey!

 

Als je zo blijft voortdoen (blijven proberen om af te vallen) is de kans inderdaad groot dat je een eetstoornis hebt of zal krijgen. Eetproblemen heb je in iedere geval nu al, en het is heel belangrijk om zo vroeg mogelijk in te grijpen bij zoiets, om te voorkomen dat je verstrikt raakt in een diepe eetstoornis…

Is er iemand waarmee je hier a over gepraat hebt? Je ouders? Een arts? Een begeleider of andere professional?  

Zelf denk je misschien hel makkelijk dat het wel terug goed komt, en dat jij toch wel geen eetstoornis zult ontwikkelen, maar zo dachten de meeste ernstige eetstoornispatiënten in het begin van hun probleem. Ik wil echt niet dat dit met jou ook gebeurt, snap je me?

Dus alsjeblieft probeer er met iemand over te praten. Lukt dat niet meteen in het echt, doe het dan online. Je hebt verschillend plekken waar je dit kan doen. Op de site https://www.99gram.nl/ kun je chatten met professionals rond alles wat betreft gewicht en lichaamsbeeld. Op https://www.proud2bme.nl/   kun je chatten met anderen met een eetstoornis.

Trigger warning bij deze, maar je kunt ook de documntaire “Anne wil leven” eens bekijken, om te tonen hoe ver een eetstoornis kan vorderen…

 

Groetjes

Lot

hey lot

 

ik zal zeker de documentaire eens bekijken. Ik heb een volwassen persoon die het weet maar ze zeggen aleen eet maar. Het zijn professionelen mensen dus daaraan kan het niet liggen

ik weet niet echt wat te doen nog.

 

groetjes

Reageer