Skip to main content

Bloed smaak in mijn keel!?

• January 27, 2026
  • 3 reacties
  • 37 Bekeken

Tandenborstel
Forum|alt.badge.img+1

Haii, 

Ik heb de laatste tijd als ik intensief sport dat ik een sterke bloedsmaak in mijn keel krijg. Het is niet dat ik bloed op hoest ofzo, maar volgens mij kan dit niet gezond zijn ofzoiets.. ik heb ook soms die bloed smaak zonder enige reden, mijn keel voelt dan wat verstopt aan.. heeft iemand een idee wat dit kan zijn en/of dit oke /vieligis om te hebben??

-Tandenborstel

3 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • January 27, 2026

Hey! Volgens mij is dat wel vaker voorkomend hoor. Het is iets met je slijmvliezen die na het sporten heel actief zijn of een beetje "geïrriteerd" kunnen zijn en daar gaat bloed doorheen. Daarom die smaak.  Misschien dat daardoor je keel ook wat dichter lijkt.  

Liefs, Tover xxx

Tandenborstel
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • January 27, 2026

aah oke heel erg bedankt ​@Tover01 , ik heb het nog nooit eerder gehad dus maakte ik me even zorgen want ik heb gelezen dat bloed ophoesten wel gevaarlijk is :>

-Tandenborstel :3

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 27, 2026

Als je  het alleen hebt bij heel zware inspanning en de smaak snel wegtrekt, is er geen probleem. Dat zijn dan bloedvaatjes die gesprongen zijn, maar die genezen snel. Ik heb dat soms ook en de huisarts heeft me dat uitgelegd.

Blijft het duren, ga je beter even langs bij je huisarts.