bijna 17 en wil roken

  • 13 August 2019
  • 2 reacties
  • 157 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hi ik ben Jason bijna 17 (over 1 maand )

laat ik even beginnen met de intro van mij hoe het begon

ik zit al heel mijn leven op groepen en dat is gwn kut
toen ik 15 was ging ik van een soort half dicht half open groep naar een open groep en daar zaten kinderen rond 18 op de groep (daar voor was de 1na oudste 12 )maar sommige kinderen rookte op die groep mijn ouders zelf ook en wilde eigenlijk weten wrm ouders het verbieden en wrm het verslavend is enz dus na een tijdje op die groep heb ik iemand gevraagd wrm die dat dee en hij vroeg of ik het wilde proberen ik zij je dus gingen we naar een speeltuintje en hij zij hoe het moest dus zoog ik aan de sigaret en moest hoesten na een tijdje 5 peuken later ofso had ik het onder de knie en voelde ik een lekker licht gevoel in mijn hoofd maar niet duizelig een paar dagen later kocht hij voor mij een pakje sigaretten als cadeau en een aansteker zo begon het allemaal

ongeveer rond mijn 16de ging ik veel naar buiten om te roken begeleiding wist dat ik rookte maar mocht official niet je moet toestemming van je ouders of voogd hebben om te mogen roken of 18+ zijn maar dat had ik allemaal niet
een keer ging ik niet voor de groep roken maar met een paar vrienden mee van de groep die naar hun vrienden gingen maar wat ik niet wist dat hun (de vrienden van de vrienden van de groepskinderen )
wiet aan het roken waren en hun vroegen of ik ook wilde ik zij nee na dat ze het uithaden gelegd
na een paar weken (ik ben bijna elke dag met ze wezen chillen )
vroeg ik of ik een joint mocht en hebben we een leuke avond gehad moest 1 keer kotsen door een deadlyschot sins toen hebben we veel gerookt en gesmookt op een duur kreeg een van mijn vrienden (de kinderen van de groep ging ik niet meer mee om alleen maar de mensen van buiten de groep )een huisje dan liep ik vaak snachts weg om bij hun te slapen en te smoken het was een meisje het huis huurde en nog een andere gast was ook vaak bij haar net als ik we waaren er bijna elke dag 2 x in de nacht toen ze sliep was ik en die andere gast waker e gingen we film kijken hij zij dat hij pep had bij zich dat hebben we toen gesnoven 1 zakje van 40 euro in een avond met ons 2 zij hij en nog 1 andere keer ook maar dan met een zakje van 5 euro
maar gek genoeg ookal wist de beglijding dit mogt ik tog weg naar een nieuwe plek die nog luxer was naar een gezinshuis waar ik sins 1 april zit de dag ervoor heb ik alles qwa sigaretten wegegooid omdat ik wist dat ik daar niet zou mogen roken en had op de groep aan mijn voogt echt 1000 keer voor toesteming gevraagt
ik ben nu bijna 17 en wil eigenlijk super graag roken mis het gwn ofso wat moet ik doen ik ben bang om te vragen /zeggen dat ik het wil omdat het gezinshuis antieroken is en wil niet wachten op 18 en wil mijn zakgeld ook niet er voor inleveren

hoe dan ook ik heb een zusje van 13 en die rookt nu en ze krijgt van mijn moeder sigaretten en van haar vader enz maar moet wel zelf betalen maar zij zit niet op een groep ofgezinshuis ze woond ook niet thuis ze zit in een pleeggezin de rest van haar verhaal ken ik niet enz geef me allemaal plss tips



ps : ik weet dat deze tekst hier boven vol met spel fouten zit maar wilde even mijn ei kwijt

2 reacties

Hey Jason

Je had de gewoonte om regelmatig te roken, maar sinds je bij een gezinshuis woont, heb je hier geen toestemming meer toe.

Hoogstwaarschijnlijk komt het volgende niet als een verrassing, maar roken is slecht voor je. Regelmatig en zwaar roken kan allerlei negatieve gevolgen hebben op je gezondheid. Het gezinshuis waar je momenteel verblijft heeft niet voor niets een anti-rookregel; ze willen je beschermen.

Ervaar je een sterke drang naar roken? Het zou kunnen helpen om een ontwenningskuur te volgen. Ik vermoed dat de begeleider van het gezinshuis je hier verder mee zal kunnen helpen. Met de hulp van een ontwenningskuur kan je op de comfortabelst mogelijke manier leren omgaan met de drang naar roken.

In de tussentijd zou je jezelf kunnen afleiden van het roken. Moest je het verlangen naar roken voelen opkomen, zou je bijvoorbeeld kunnen sporten, of wat tijd doorbrengen in een gemeenschappelijke ruimte van het gezinshuis.

Groetjes
Kenshin
Hey Jason

Je had de gewoonte om regelmatig te roken, maar sinds je bij een gezinshuis woont, heb je hier geen toestemming meer toe.

Hoogstwaarschijnlijk komt het volgende niet als een verrassing, maar roken is slecht voor je. Regelmatig en zwaar roken kan allerlei negatieve gevolgen hebben op je gezondheid. Het gezinshuis waar je momenteel verblijft heeft niet voor niets een anti-rookregel; ze willen je beschermen.

Ervaar je een sterke drang naar roken? Het zou kunnen helpen om een ontwenningskuur te volgen. Ik vermoed dat de begeleider van het gezinshuis je hier verder mee zal kunnen helpen. Met de hulp van een ontwenningskuur kan je op de comfortabelst mogelijke manier leren omgaan met de drang naar roken.

In de tussentijd zou je jezelf kunnen afleiden van het roken. Moest je het verlangen naar roken voelen opkomen, zou je bijvoorbeeld kunnen sporten, of wat tijd doorbrengen in een gemeenschappelijke ruimte van het gezinshuis.

Groetjes
Kenshin


dankje Kenshin voor je hulp

Reageer