Skip to main content
Vraag

ben op vakantie, hittegolf en ongesteld

• August 11, 2025
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

Anomiempjeje
Forum|alt.badge.img+3

Shit,

Ik ben nog een week op vakantie en er is een hittegolf. En ik ben ongesteld! Ik durf wel tampons te gebruiken maar ik vertrouw het niet. En ik heb zo'n zwembroekje maar die zit heel los. Werken tampons echt zo goed als ze zeggen. Ik ga straks oprecht dood van de hitte!

Groetjes hopeloze anoniempjeje 

3 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 11, 2025

Hoi ​@Anomiempjeje,

Ongesteld zijn tijdens een hittegolf op vakantie is echt een rotcombinatie, maar tampons werken wél goed. Ik gebruik het altijd en je kan ook extra grote kopen als je bang bent om door te lekken.

Het wantrouwen komt vaak omdat je er nog niet helemaal aan gewend bent, maar ze zijn juist gemaakt om lekken te voorkomen, ook in het water. Als je gaat zwemmen, gebruik een tampon en vervang die daarna meteen voor een schone, en combineer je losse zwembroekje met een goed aansluitend bikinibroekje voor extra zekerheid.

Neem altijd reserve-tampons mee in je strandtas en een donkergekleurde handdoek voor noodgevallen, en drink genoeg water om uitdroging te voorkomen. Zo kun je ondanks je menstruatie toch afkoelen en ontspannen, zonder je constant zorgen te maken over doorlekken.

xx liefs Wolf 🐺

smokey
Forum|alt.badge.img+7
  • Vaak actief
  • August 12, 2025

hi, Ik was helaas ook ongesteld op vakantie, en ik heb er voor gekozen om helemaal niet te gaan zwemmen… Als je de juiste maat tampon hebt en je brengt hem juist in zijn ze zeker te vertrouwen, en zowiso, al zit de tampon toch niet helemaal goed, het zwembad kleurt niet ineens rood ofzo, mijn ervaring (in bad) is dat het water zowiso niet (of heel veel minder in ieder geval) rood kleurt en dat het meeste bloed gewoon binnenin je vagina blijft door de druk van het water, nu is het niet zo hygiënisch om niks te dragen en normaal maandverband  zuigt zich vol met zwembadwater. Tampons kunnen dus gewoon prima!

gr Smokey

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • August 12, 2025

Ja die werken wel goed.

Maar er bestaat ook een zwembroekje voor meisjes die ongesteld zijn weet alleen niet hoe ze heten maar die werken ook goed een vriendinnetje van me heeft er zo een en zei heeft een hekel en kan er niet goed tegen een tampon dus was dit een super oplossing