Vraag

ben ik ziek?

  • 23 July 2023
  • 10 reacties
  • 177 Bekeken

Badge

Hoii, ik ben een meisje van 14 ( noem me maar Lotte) ik voel me sinds eind Februari ongeveer steeds slechter, ik voel me moe en kan niet volledig inademen, als ik wakker word is mijn neus of mond aan het bloeden en heb een zeurende pijn in mijn benen die snachts erger word. Ik ben altijd al omhandig geweest maar ik krijg nu erg snel blauwe plekken. Mijn ouders vinden het omzin om naar de huisarts te gaan en zeggen dat het vanzelf overgaat. Ik  heb verder maar niet gegoogeld, want dan maak ik het misschien erger.

heeft iemand een idee wat dit kan zijn of wat er met me aan de hand is?


10 reacties

Hey @Theedoek68 ,

Ik denk dat je beter naar de huisarts kan gaan.

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Theedoek68,

 

ik heb geen idee wat het is, maar de huisarts wel, denk ik.

Als je niet weet wat het is en je gaat dan iets opzoeken op google weet je niet of het klopt. De huisarts weet het beter, want die heeft er voor geleerd.

 

Ook vervelend dat het al vanaf februari is. Kun je het misschien anders tegen opa en oma zeggen of een goede vriendin van mama of een ander familielid of tegen de moeder van een vriendin van jou ofzo. Misschien kunnen die dan helpen en tegen papa en mama zeggen dat ze beter even een keertje langs de huisarts kunnen gaan met jou, als zij denken dat dat beter is. Dat lijkt me wel fijner voor jou.

Val je dan vaak of doe je skaten ofzo dat je blauwe plekken hebt als je nieuwe trucjes uitprobeert, want ik heb soms wel eens een blauwe plek daardoor, maar niet echt vaak. Meestal zijn het schrammen enzo, soms met bloed of wordt het even een beetje dik en doe ik er een pleister op, maar dan is het de volgende dag meestal al weer een stuk beter.

Of zijn er kinderen die je pesten en klieren, dat je daardoor wel eens een blauwe plek hebt.

Anders vertel je het op school tegen je mentor ofzo, misschien kan die helpen.

Misschien weet ie wel een tip ofzo.

En je kunt altijd bellen met de Kindertelefoon of chatten. Die kunnen je vast wel helpen.

bellen: https://www.kindertelefoon.nl/bellen

chatten: https://www.kindertelefoon.nl/chat

 

Doe je wel nog leuke dingen in de vakantie?

Of ben je dan snel moe?

 

Nou ja, hopelijk gaat het snel beter. Beterschap en een dikke knuffel  

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Hey,

Ik sluit me aan bij @Jesse_6567. Misschien via docent of mentor (of is de vakantie al begonnen?). Ik snap het standpunt van je ouders, de mijne gaan ook niet snel naar de huisarts, maar in dit geval lijkt het me echt beter! probeer ze over te halen ofzo…. Misschien toch wel googlen, dan weet je i.i.g wat het zou kunnen zijn en of je je echt zorgen moet maken? 

Adios!

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @Theedoek68, ik zou als ik jou was naar de huisarts gaan, want dit is niet normaal, al helemaal als het al zo lang is. Wat je ouders zeggen moet je nu niet naar luisteren, als het maar beter met jou gaat!

Groetjes, @Monkeyboy69

Reputatie 7
Badge +17

Hier moet je echt mee naar de huisarts. Wij zijn geen dokters dus we kunnen je niet vertellen wat je hebt. En dit soort ouders snap ik nooit. Ik zou zeggen, better safe than sorry, dus mooi naar de huisarts gaan. Je hebt al sinds februari last zeg je dus het is wel duidelijk dat het niet vanzelf overgaat.

Hoi @Theedoek68, ik zou als ik jou was naar de huisarts gaan, want dit is niet normaal, al helemaal als het al zo lang is. Wat je ouders zeggen moet je nu niet naar luisteren, als het maar beter met jou gaat!

Groetjes, @Monkeyboy69

Sorry dat ik hier op reageer, maar als jij haar was zou je doen wat zij doet, want dan was je haar geweest. (: Kon het echt niet laten op er op te reageren, dus spijt me!

Reputatie 7
Badge +17

@OnbekendeAnnoniemMet ‘als ik jou was’ wordt meer bedoeld ‘als ik in jou plaats stond’. Dus in dezelfde situatie zou zitten. Niet dat je letterlijk die persoon bent. 😉

@OnbekendeAnnoniemMet ‘als ik jou was’ wordt meer bedoeld ‘als ik in jou plaats stond’. Dus in dezelfde situatie zou zitten. Niet dat je letterlijk die persoon bent. 😉

Nee, begrijp ik. Maar ik moest het (op een of andere manier) weer letterlijk nemen. Ik begrijp best wat er bedoeld wordt 😏 

@Theedoek68 ,

Laat btw nog even weten als je naar de huisarts bent geweest, en wat het dan was🙂

Ik hoop dat  je ouders toch van mening veranderen.Net als Tim begrijp ik hun echt niet...🙄

Reputatie 7
Badge +6

Hoi,

Wat naar dat je je al langere tijd niet goed voelt. Je maakt je zorgen, dat is lastig.

Vanaf 12 jaar mag een jongere zonder ouders een afspraak maken bij de huisarts. Je hebt hiervoor dus geen toestemming nodig van jouw ouders. Een huisarts kan kijken wat er aan de hand is, en jou dan hopelijk geruststellen.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Bijvoorbeeld hoe je hierover kunt praten met je ouders.

 

Groetjes, Mariska

Reageer