Skip to main content
Vraag

Ben ik licht ondergewicht, matig, of extreem?

• January 9, 2026
  • 11 reacties
  • 153 Bekeken

Hoi, ik heet Selma (nepnaam) en ik vroeg me af of ik ondergewicht ben, ik wil ook weten wat me aanbevolen gewicht is, ik hoor van mensen soms 38 kg of 40 kg dus

Ik ben 12

Ik ben een meisje

Ik ben 37,5 kg (denk ik ik had mezelf 3 maanden geleden gewogen)

Ik ben 152 cm geloof ik weet niet precies

En ik heb een ziekte die celiakie heet, en daardoor ben ik miss dun, en trouwens ik heb echt hele stijve heupen, misschien komt het omdat ik niet genoeg vet heb rond me heupen? Idk? 

11 reacties

• January 10, 2026

@Selma_001  ik ben ook aan de dunne kant maar heb er verder geen last van. Maar ik denk dat je beter naar je huisarts kunt gaan hij/zij kan je beter helpen dan de forumleden. Suc6 

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • January 16, 2026

Hai,

Ik heb even de BMI-meter erbij gepakt, en je lijkt een keurig gewicht te hebben.

Jouw BMI

Hou wel in je hoofd dat als je van niet-westerse afkomst bent, je BMI score misschien niet accuraat is. Mensen van Oost-Aziatische afkomst hebben bijvoorbeeld veel sneller overgewicht.

• January 26, 2026

Hey ​@PietPirat ik ken iemand die aziatisch is en ik dacht juist als je Aziatisch bent je sneller ondergewicht hebt maar dat dat dan weer normaal is, maar je hebt gewoon een perfect gewicht ​@Selma_001! Onthoud wel dat de BMI meter niet voor iedereen juist is, bvb als je lang bent of juist heel klein, ziekte hebt, of veel sport en dus meer spieren hebt! Xx en bij twijfel kan je altijd naar je huisarts, die is daar tenslotte voor!❤️

• February 23, 2026

Ik weet dat dit topic lang geleden was maar ik ben aziatisch dhs dut verklaart wel veel

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 24, 2026

ik ben precies dezelfde lengte en 38 kilo, en ik heb zelf gecheckt of ik juist te zwaar was, maar er is vlgsm helemaal niks aan de hand, dus maak je maar geen zorgen! 💛

• February 26, 2026

Update! Ik heb gezien dat ik 40 ben maar ik lijk nog hetzelfde..

Anoniem300
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • February 26, 2026

Ik ben zelf 1,65 en ben 40 kilo

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

hoi! 
ik ben 1,50 en weeg ongeveer 45 kilo maar dat weet ik niet zeker (ik ben trouwens 13 en bijna 14)

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

Hai,

Ik heb even de BMI-meter erbij gepakt, en je lijkt een keurig gewicht te hebben.

Jouw BMI

Hou wel in je hoofd dat als je van niet-westerse afkomst bent, je BMI score misschien niet accuraat is. Mensen van Oost-Aziatische afkomst hebben bijvoorbeeld veel sneller overgewicht.

welek website is dat??

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • March 12, 2026

@banaan met chocoladesaus ://mobiel.voedingscentrum.nl

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • March 12, 2026