Skip to main content
Vraag

Ben ik lelijk?

• May 3, 2026
  • 3 reacties
  • 49 Bekeken

Anoniemetrien
Forum|alt.badge.img+1

Hey,

Ik twijfel aan mijn uiterlijk, innerlijk en sociale vaardigheden. Mijn omgeving helpt ook niet echt. Mijn families zijn geobserdeerd door afvallen, en willen allemaal die ‘healthy lifestyle’ 

(Ik heb alleen een jongere zus btw)

We zaten in de auto en we waren op het onderwerp over voorkeuren van genders bij baby’s gekomen, gaat mijn stiefvader (K) tegen mijn moeder (M)

K: “Ja, jij moet niet teleurgesteld zijn dat je geen zoon hebt gekregen, want je hebt (naam) toch?”

M: “Hoezo? (naam) is toch niet zo jongensachtig?”

K: “Ze heeft toch een snor, lijkt wel op een jongen vgm hoor.”

-

Dat deed echt zoveel pijn, ik moest echt bijna huilen, en niemand had het door. 1: er is oprecht niks mis met meiden die een snor hebben en 2: wie ben JIJ om te bepalen of IK er wel ‘vrouwelijk’ of ‘mooi’ genoeg uitzie. Ik voel me erg onzeker over die haartjes, ook al zijn ze zo licht dat je ze bijna niet kunt zien. 

Iemand tips hoe ik hiermee kan omgaan?

3 reacties

LoesDKT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • May 4, 2026

Hoi ​@Anoniemetrien,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Loes (De Kindertelefoon) 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 4, 2026

Hiiii Anoniemetrien

Allereerst wil ik zeggen dat er inderdaad niks,maar dan ook echt niks mis met je is!

En je hebt helemaal gelijk,je stiefvader kan en mag daar inderdaad niet over beslissen.

Ik snap heel erg dat dat pijn deed,misschien helpt het om te denken dat hij een grote loser is die iets te weinig breincellen heeft(srry,ik mag hier niet schelden maar vul maar in wat je zelf wil).

Je hoeft je niet onzeker te voelen over die haartjes(al snap ik het echt wel,iedereen haat wel iets aan zichzelf) je bent echt prachtig! ❤️ 💙 💜 

Groetjes Jacqueline

Yusa
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • May 5, 2026

Hey, 

Nee jij bent niet lelijk. Innerlijk is veel mooier dan uiterlijk en wat dan nog? Je stiefvader moet niet zo zeuren. Negeer die kut opmerkingen gewoon! 

Knuffel, Yusa🫂