hey lieve allemaal ik ben een meisje van 12 jaar en ben 155 centimeter groot, weeg 40 kilo eb heb een bmi van 16.6, ik weet dat dat laag is maar de ene website zegt dat ik zwaar ondergewicht heb en de andere zegt een gezond. maar heeft er iemand tips om af te vallen 40 kilo vind ik veel te zwaar.
Hey
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/eten-4-12/gezond-gewicht-en-bewegen.aspx
Dit is de officiële en betrouwbare site om dat te checken. En je hoeft dus helemaal niet af te vallen. Jouw gewicht is echt heel gezond. Laat je niks wijs maken door allerlei onzin sites en influencers. Kortom je bent helemaal prima en geen zorgen! Liefs, Tover xxx
Hoi
Groetjes liefs Tartan X
Hoi! Ik ben ook een meisje van 12. En je bent helemaal niet te dik hoor. Heel mooi op gewicht. Ik ben het met de jongens eens. Je hoeft niet bang te zijn. Het is heel goed zo.
Groetjes Tjempie xx
hi
Tip1: de websites zijn niet heel nauwkeurig.
tip2: besef, jij moet je goed voelen in je lichaam! Als je je te dik voelt dan is dat super naar!
tip3: als je zin hebt om te eten doe het dan. Ons lichaam is eet verslaafd en als we niet eten houden we dat niet lang vol… sterker nog we gaan allerlei redenen verzinnen om just dan weer te mogen eten als je gelijk iets eet ( een banaan of zo iets.) dan kun je er ook gelijk weer tegenaan
Nee ,hoor je hebt een gezond gewicht. Als je het wil weten kan je deze test even doen en dan zie dat je gewoon een goed gewicht hebt voor je leeftijd en lengte:
https://www.voedingscentrum.nl/nl/bmi-meter
hey, deze websites moet je niet naar luisteren. ik ben zelf 13 jaar 158cm en 56 kilo. ik ben best zwaar vergeleken anderen. ik ben daar ook erg onzeker over. maar deze sites, kloppen niet altijd.
ik vind mezelf gewoon te dik en te zwaar… ik weeg dus 40.4 maar wil voor kerst onder de 40 zitten en voor carnaval rond de 38 en ja ik let er goed op dat ik geen eetstoornis krijg ik ga gezonder eten, (maar vandaag ben ik jarig dus is niet gelukt maar dat maakt niet uit)en ik ga vaker sporten
Hey lieve
Liefs Tover xxxx
Je zit nu juist helemaal mooi in het midden. Gewoon houden zo! Je hoeft niet nog 2 kilo af te vallen hoor. Het is al helemaal prima! En zoals hierboven ook al word gezegd, je moet je goed voelen in je eigen lichaam
Groetjes Lupus
Heyy
Zoals de anderen al zeggen je gewicht is hartstikke gezond hoor! Dat je je wat onzeker voelt is ook wel een beetje een pubertijdsdingetje, maar er is echt niks mis met je gewicht en zou het lekker zo houden! :)
Liefs, ItsJustMe <3
lieve
Mijn moeder vind je een spillepoot.
Dat je zo dun bent dat je door de m van mcdonalds heen kan.
Als jij denkt dat je dik bent, weet ik het niet meer.
Wees niet onzeker over jezelf <3
Hey
haha
Oh sorry
Liefs, Tover xxx
maakt niet uit kan jij toch niks aan doen dat weet je niet
Ik bedoelde idd lett wat ik zei! fijne paarse vrijdag btw nog
Jullie gaan offtopic, willen jullie bij het onderwerp blijven?
Anne - De Kindertelefoon
ik vind mezelf gewoon te dik en te zwaar… ik weeg dus 40.4 maar wil voor kerst onder de 40 zitten en voor carnaval rond de 38 en ja ik let er goed op dat ik geen eetstoornis krijg ik ga gezonder eten, (maar vandaag ben ik jarig dus is niet gelukt maar dat maakt niet uit)en ik ga vaker sporten
Hey
Zoals anderen ook al hebben gezegd ben je zeker niet te dik en te zwaar. Je hoeft dus echt niet af te vallen en ik zou je dat ook afraden. Je zegt dat je goed oplet dat je geen eetstoornis krijgt maar het gevaar is dat, als je die 38 kilo hebt bereikt, dat je dan gaat denken, ‘ach, nog 2 kilo minder kan ook wel’.
Ik snap dat je onzeker bent over je gewicht maar afvallen is niet de oplossing en ook zeker niet gezond.
thx
hey lieve allemaal ik ben een meisje van 12 jaar en ben 155 centimeter groot, weeg 40 kilo eb heb een bmi van 16.6, ik weet dat dat laag is maar de ene website zegt dat ik zwaar ondergewicht heb en de andere zegt een gezond. maar heeft er iemand tips om af te vallen 40 kilo vind ik veel te zwaar.
oh dan ben ik ook te zwaar….
Hey
Als je denk dat je een eetprobleem (begint) te krijgen moet je zsm hulp zoeken. Praat er sws over met je ouders. Het beste is denk ik om een keer een afspraak te maken bij de huisarts.
hey (voor mij ) goed nieuws ik ben nu 39.8 kilo
Hoi
Groetjes liefs Tartan
Haii lieve
ik ben het eens met
liefs van mij
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.