Vraag

Ben ik dik??

  • 18 April 2018
  • 4 reacties
  • 163 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben 13 jaar ben ong 1.72 lang maar vind me zelf te dik kinderen in me klas maken soms grapjes dat ik dik ben en men moeder zij vandaag nig tegen me dat ik miet gaan opletten met snoepen omdat ik dik begin te worden zelf wil ik hier iets aan te gaan doen dus wil ik bijna niks meer gaan eten dus me zelf uithongeren in de hoop dat ik snel afval heeft iemand nog tips?!

4 reacties

Hoi!

Je wilt afvallen. Dat doe je best alleen als je overgewicht hebt. Afvallen wanneer dat niet nodig is, is niet gezond, en kan zelfs gevaarlijk zijn.

Jezelf uithongeren is in ieder geval niet de oplossing. Om af te vallen focus je best op gezonde voeding en beweging. Het is belangrijk dat je een ontbijt, middag- en avondmaal eet. Daartussen kun je een tussendoortje eten, bv. een appel of nootjes. Genoeg drinken is ook belangrijk, het liefst water of thee.

De opmerkingen die de kinderen van je klas maken zijn niet fijn. Je mag hen zeggen dat je hun opmerkingen vervelend vindt. Verder werkt negeren, hoe lastig het soms is. Als die kinderen merken dat jij hen geen reactie geeft, verliezen ze interesse, en houden de opmerkingen vaak vanzelf op. Zo niet, kan je je mentor erover aanspreken.

Je moeder wilde waarschijnlijk voor jouw gezondheid voorkomen dat jij overgewicht kreeg. Je kan haar zeggen dat haar opmerking jou geraakt heeft. Het is goed dat je moeder dat weet. Zij kan eventueel samen met jou gezonder eten. Als zij kookt, kan ze dat gezonder maken, door bv. meer groenten te gebruiken.

Het belangrijkste is dat je genoeg voedingsstoffen blijft binnenkrijgen. Jezelf uithongeren zal niet tot het gewenste resultaat leiden.

Je huisdokter kan jou advies geven. Die kan bepalen hoeveel je mag afvallen, en hoe je dit het beste doet, aangezien dat voor ieder lichaam anders is.

Groetjes
x
Maar ik wil eigelijk gewoon heel snel veel gewicht verliezen dan zit ik okk beter in men vel want ik ben ook heel onzeker over mezelf
Heeyy ik weet niet hoe je levensstijl nu is maar als je wilt afvallen zou ik gewoon 3 gezonde maaltijden blijven eten en in plaats van tussendoortjes of niks eten of een stuk fruit. Als je de maaltijden namelijk ook niet eet (of te weinig) dan krijg je alsnog trek en ga je ongezondere dingen eten.
Als je effectief gewicht wilt verliezen, kan je een diëtist raadplegen. Samen kunnen jullie een afvalplan opstellen waarvan jij denkt dat het voor jou werkt.

Als je nu ineens heel extreem gaat diëten, is de kans groot dat je het niet lang volhoudt. Een goed uitgedacht dieet is veel praktischer.

Reageer