Skip to main content
Vraag

ben ik de enige die soms in bed plast?

• December 10, 2025
  • 9 reacties
  • 282 Bekeken

Forum|alt.badge.img

dus ik ben een meisje die soms nog in mijn bed plas in de nacht

maar ik schaam me daar super hard mee

maar mijn vraag is ben ik de enige die in mijn bed plast tijdens de nacht en kan ik dan soms naar slaapfeestjes?

(wees eerlijk niemand lacht je uit)

9 reacties

olifant_Hocky
Forum|alt.badge.img+5
  • Praat goed mee
  • December 10, 2025

Ik heb hier ook veel last van gehad tijdens de nacht maar ik droeg daar voor ook luiers 

maar op school had ik ook kleine ongelukjes daar schaamde ik mij ook voor maar op school droeg ik geen luiers heb jij daar op school problemen mee of misschien ook gehad?

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • December 11, 2025

Hoi ​@Lieke8 

Ja dat doe ik ook alleen heb ik het de hele dag door incontinentie problemen maar mijn vriendinen accepteren het want het is iets wat bij mij  hoort waar ik weinig aan kan doen 

Dus als je gewoon iets draagt daar voor is er weinig aan de hand 

Alleen zou ik het wel wan goeie vriendinnen zeggen als je wilt gaan logeren .

• December 11, 2025

Ik heb hier ook nog altijd last van. Slaapfeestjes met meer mensen doe ik niet aan, ik ben gewoon te bang dat het mis gaat en ik voor aap sta. Het is toch niet zo normaal als ik zou wensen dat het is en super om iemand mee te pesten als dit door de verkeerde mensen gemerkt / gezien wordt.

Mijn beste vriendinnen weten ervan daar hoef ik mij niet te schamen en niets te verbergen, ik slaap dus alleen maar daar. Een keer was ik op een groter slaap feestje en daar hebben we op een aparte kamer geslapen, los van de anderen in de woonkamer, met de smoes dat er te weinig plaats was.

Groetjes!

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 11, 2025

nee ik had geen problemen op school maar wel in de nacht

maar het gaat al veel beter

ik word de laatste tijd wakker als ik moet plassen

King.tbdl
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • December 12, 2025

Ik heb hier ook last van, ik ook overdag helaas omdat ik soms niet voel dat ik moet plassen, ik draag daarom soms overdag en altijd in de nacht luiers ervoor

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 15, 2025

hey, 

ik plas bijna elke nacht nog in bed en ik ben 17, en draag daar luiers voor.

Vind ik dat vevelend? Eerst wel, maar inmiddels ben ik er zo aan gewend dat ik het gewoon prettig vind dat ik ze heb, en door kan slapen als ik in bed plas. 

Voor slaapfeestjes, kan ik je niet heel veel tips geven, maar je zou Drynites (dat zijn best prima luier broekjes die niet opvallen onder bv een joggingbroek) kunnen overwegen voor die ene nacht. Ik zelf heb het altijd gewoon persoonlijk verteld tegen mijn vrienden, en eigenlijk is er niemand die er moeilijk over doet, sterker nog er is nog een vriend van mij die in bed plast en luiers draagt. 

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • December 15, 2025

Wat vervelend ​@Lieke8 maar je bent echt niet fe enige hoor er zijn best nog wel wat meiden en jongens die op jouw leeftijd nog ijn bed plassen. Ik heb zelf last van incontinentie en moet dus ook nog luiers dragen maar mijn tweelingzus plast ook nog in bed en zij draagt ze daarom ook 's nachts. Ik zou hulp vragen bij je ouders misschien kunnen jullie langsgaan bij een huisarts misschien kan die nadenken met een oplossing misschien met medicatie of iets... Maar mocht dat niet helpen kan je natuurlijk nog altijd DryNites of luiers overwegen om nat beddengoed te beperken. Misschien is een plaswekker ook een optie. Maar maak je geen zorgen je bent echt niet alleen en de meeste kinderen groeien hier overheen. Stay strong 😘

Seashell 😘 

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • December 16, 2025

Ik heb dit nu niet meer, maar volgens mij heb ik het vrij laat nog wel een paar keer gehad. Ik ben er nog steeds af en toe wel bang voor, ook al is het al drie jaar geleden.

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • February 10, 2026

Ik ben 12 en incontinent en draag dag en nacht luiers. Op school ben ik niet de enige en de vriendjes die ik heb, hebben hier ook last van. Dus hoef er niet moeilijk over te doen. Als ze hier slapen dan hebben ze meestal ook een luier om.