Vraag

belonefobie, angst voor prikken

  • 26 February 2024
  • 2 reacties
  • 37 Bekeken

Badge

Hallo allemaal, ik ben een jongen van 12 en ik denk dat ik aan belonefobie lijdt. Dat is angst voor prikken. Mijn ouders geloven me niet en zeggen dat ik me niet moet aanstellen.

 

Wat moet ik doen? 

 

 


2 reacties

Hoii. Dat lijkt me best lastig en jammer dat je ouders je niet geloven want je stelt je echt niet aan hoor. Misschien is er iemand anders in je familie waar je mee kan praten? En als je een keer een prik moet krijgen kan je ook tegen de dokter vertellen dat je erg bang bent voor prikken dan kan die er rekening mee houden. Groetjes van mij :)

Badge

Heyy, ik heb ook last van belonefobie helaas. Ik probeer altijd de andere kant op te kijken en aan iets leuks te denken als ik een prik krijg. Vaak zijn er ook speciale ruimtes waar je kan liggen ofzo als je een prik moet halen. Als daar je gewoon duidelijk aangeeft dat je het heel vervelend vindt, kunnen ze er vast wel rekening mee houden.  Ik heb helaas niet echt tips voor het probleem met je ouders. Misschien is er iemand in je familie of op school waar je mee kan praten? Het is in ieder geval heel vervelend allemaal en ik zou willen voor je dat alles opgelost was.

 

groetjess

Reageer