Skip to main content
Vraag

beginnen met gymmen

• June 27, 2026
  • 2 reacties
  • 14 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

ik ben een jongen van 15 en zit ondertussen is 4 vwo en merk afgelopen tijd dat ik echt niet tevreden ben met mijn lichaam. Ik wil gewoon echt een iets meer atletischere bouw krijgen. Ben nu best wel slank met hier en daar nog beetje vet maar ben d’r echt klaar mee. En dan zou je zeggen van ga gewoon gymmen, maar ik weet gewoon echt niet waar ik moet beginnen. Weet iemand wat passend is? Ook ben ik gay, en dat maakt opzich geen reet uit, maar ik heb dus wel het gevoel dat mensen me raar aan gaan kijken of me niet daar willen. Ik ga echt niks raars doen in de kleedkamer ofzo, dat is echt raar, maar heb gewoon een gevoel dat ik daar niet helemaal geaccepteerd wordt. Is dat ook zo of kan ik gewoon prima gaan?

2 reacties

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • June 28, 2026

hi ​@Anoniem591 

wat naar zeg dat je zo voelt. 

ik ga zelf ook naar de sportschool ik ga met een familie lid van mij. dus misschien als je dat leuk lijkt kan je vragen of een vriend, vriendin of familie lid met je mee wil gaan, dan kan je je minder ongemakkelijk voelen. dat helpt mij heel erg. ik wil wel nog even toevoegen ik ga nu al ongeveer 2 jaartjes met mijn familie lid en ik had in het begin ook heel erg dat ik dacht dat mensen me aan keken met wat ik deed, maar dat is helemaal niet zo iedereen is met zichzelf bezig. en ik val zelf op meisjes en de meesten mensen uit mijn omgeving weten dat wel. maar ook best veel mensen weten het niet ik wil je meegeven dat mensen het niet altijd aan je kunnen zien op wie je valt. dus maak je daar alsjeblieft geen zorgen over.

weer een hele boel tekst sorry daar voor. ik hoop dat je naar de gym/sportschool durft te gaan. 

veel liefs vie

Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • June 28, 2026

je hebt soms ook in de buitenlucht allemaal toestellen maar ook in een sportschool en je kan natuurlijk gewoon hardlopen of fietsen of zo iets. je moet je niks van anderen aantrekken je moet gewoon jezelf zijn en accepteren wie je bent of wordt. en jij doet nu al aannames dat andere mensen je niet accepteren, maar aannames zijn “gevaarlijk”. dus gewoon gaan en jezelf blijven want daar is niks mis mee.