Skip to main content

Hoi,

 

Ik was dus mijn broodtrommel aan het inpakken gisteren, en toen zag ik zo’n zwarte plekjes in mijn broodtrommel. Ik heb hierdoor gisteren en vandaag niet erg voldoende gegeten op school. Wat zou ik kunnen doen tegen de schimmel in mijn broodtrommel? Ik heb geen andere broodtrommels thuis.

 

https://www.hema.nl/koken-tafelen/meenemen-bewaren/broodtrommels-lunchboxen/lunchbox-met-elastiek-roze-80670057.html

^^ Dit is de broodtrommel die ik heb, maar dan met een blauwe elastiekje en zonder tussenschotje (wel, ik was die tussenschotje kwijtgeraakt).

Hey!  Elke dag even afwassen. En schimmel kan niet tegen azijn, dus een heel ietsje schoonmaak azijn op een doekje en schoonpoetsen. En daarna wel heel goed weer afspoelen vanwege de azijn.  En het bakje altijd open opbergen dus niet met deksel er op anders broeit het van binnen.

Liefs Tover xxx


Hoi @Anonymous M ,

Ik zou zelf een nieuwe kopen, en als je die gewoon elke dag afwast(met afwasmiddel;)) of in de vaatwasser zou dat wel goed moeten gaan hoor! Als je 'm hebt afgewassen wel altijd goed afdrogen. Misschien komt het doordat je er iets met schimmel in hebt gedaan, dus kijk voordat je er wat in doet altijd even of het wel echt goed is. Misschien kan je totdat je een nieuwe hebt het in een plastic zakje doen?

 


Goed afwassen, en als het er niet af komt, een nieuwe kopen. En schimmel kan trouwens niet veel kwaad. Ondanks dat het vies is.


Bedankt @Tover01 , @Jesse08, en @boekenworm!


Reageer