Skip to main content

Ik ben iemand van 14, maar ik plas soms nog in bed.

weet iemand wat te doen want ik wil niet dat mijn vrienden er achter komen

Ik snap heel goed hoe jij je voelt. Ik heb het zelf ook gehad, tot mijn 13,5 ongeveer.

Ik had toen ook helemaal niemand om er over te praten, had dat wel fijn gevonden, maar ja. Mijn moeder zij altijd er zijn er meer die hetzelfde hebben, maar ik kende dus niemand met hetzelfde probleem. Dus ik snap dat het voor jou wel een opluchting is om hierover te kunnen praten.

Ik weet hoe het is om iedere ochtend zo wakker te moeten worden, snel te moeten douchen om op tijd op school te kunnen zijn.

Het heeft tot mijn 13e geduurd en daarna ging het steeds beter, steeds vaker een droge nacht. En ergens rond mijn 13,5 was het helemaal over.

Dus ik weet precies hoe jij je voelt.

groet.

D.

Bedankt voor je lieve reactie,

ik vind het heel fijn om hierover te kunnen praten, want ik ben bang dat als ik het met echte mensen erover heb dat ze het raar vinden ofzo, maar ik kan er niks aandoen. Ik ken ook niemand met hetzelfde probleem, maar nu heb ik jou semi-ontmoet dus dan voel ik toch wel dat ik niet de enige ben. Mijn moeder zegt altijd dat het niet erg is.

Gr. Mij

Ik vind het fijn om andere te kunnen helpen.

Ik heb er net een aangedaan, eerst het broekje dan mijn onderbroek en dan mijn pyjama. Je kunt hem niet zo goed zien, maar bij mijn kont en mijn piemel is het Wel wat dikker. Maar ik denk niet dat hij erachter komt.

gr. Mij

Knap dat je met deze temperaturen nog een pyjama aan trekt, ik zou het niet kunnen. Maar dit los van je probleem

Ik heb het altijd koud snachts en ik moest deze keer ook een pyjama aan om mijn luier te verbergen

gr. Mij

Knap dat je met deze temperaturen nog een pyjama aan trekt, ik zou het niet kunnen. Maar dit los van je probleem

Ik denk dat jet het nog liever erg warm hebt, dan dat je vriend er achter komt dat je zoiets draagt. Dan zou ik ook gedaan hebben.

D.

Dat is natuurlijk super beschamen, het is een goede vriend maar misschien gaat ie het alsnog vertellen tegen anderen die het wel een leuk pestonderwerp vinden.

gr. Mij

Denk je dat je altijd rond de zelfde tijd plast of denk je dat het verschillende tijden zijn. Ik heb wel eens iets gehoord van dat je een soort van “condoom” om je piemel moet doen met een slangetje eraan dat naar een sooort van “reservoir” gaat  die aan je onderbeen vast zit. Ik zal kijken of ik dat weer kan vinden voor je

Ik denk dat je een cateterr bedoelt, en ik weet niet wanneer ik precies plas ik weet alleen dat mijn bed nat is.

gr. mij

Hé een cateter stop je in je plasbuis en is bedoeld voor mensen die niet kunnen plassen. Maar wat ik bedoel is iets om je piemel als een soort van condoom  

Ken ik niet sorry, maar dat lijkt me ook duur, en ik ben nniet heel rijk.

gr. Mij

Ik heb al lang niets meer van je gehoord.

Ik ben heel benieuwd hoe het nu me je gaat.

D.

Het gaat hetzelfde als eerst, maar ik heb het mijn beste vriend vertelt en hij reageerde heel begripvol dus ik kan hem wel vertrouwen dat ie het niet door zal vertellen. Helaas gaat het niet beter met mijn bedplassen maar dat komt denk ik nog wel.

Heel fijn dat hij het zo goed heeft opgevat. Dat geeft jou ook wat rust denk ik.

Hoe vaak ben je nat? Iedere dag of af en toe? Of draag je nu Drynites s'nachts?

D.

Jazeker,

ik ben denk ik 4-5x per week nat, en ik draag geen drynites thuis alleen als ik ga logeren ofzo. 

Hoe was het vanmorgen bij jou?

Ik had altijd een plastic beschermzeil en bed en dan s'morgens eerst gaan douchen en dan mijn hele bed verschonen en dan naar school. Hoe is dat bij jou, hoe doe jij dat?

Kun je me vertellen hoe je vriend gereageerd heeft, wat hij zei?

Het is wel erg prettig dat je iemand hebt die je echt kunt vertrouwen. Misschien vaker gaan logeren..

D.

Ik was helaas vanmorgen nat:disappointed_relieved: , en ik heb ook zo’n plastic zeil anders kun je het matras zo wegdoen. Dan ga ik meestal douchen en gooi ik de lakens in de was, het is meestal wel haasten als het doordeweeks is, dan is het ook wel een beetje stressen. 
toen ik het tegen die vriend zei, schrok hij wel even (snap ik ook wel) maar hij reageerde heel fijn, want hij het zelf ook gehad toen hij 7 was dus hij wist wel hoe stom het is, en hij zei dat hij het niet zou doorvertellen. Daar ben ik ik wel heel erg blij mee natuurlijk.

Hoe gaat het overdag? Uit je andere berichten maak ik op dat het overdag niet zo vaak meer voorkomt.

Maar misschien zijn broeken van UnderWunder iets voor jou voor in die situaties.

Op Internet is daar wel wat over te vinden.

Overdag boek ik wél vooruitgang, ik heb even gekeken naar die underwunder dingen, ik vind dat wel handig maar ik vind het wel beschamend om dan zo’n ding aan te hebben.

Ze zijn juist bedoeld om het niet te laten opvallen dat je zoiets draagt. Ze zien er eigenlijk uit als normaal ondergoed.

Ik weet dan wel dat ik een soort van luier draag en dan schaam ik me alsnog en stel iemand kent het merk.…

maar ik kan het wel eens op tafel gooien thuis

Ik heb t erover gehad maar mijn moeder vindt ze te duur, ik laat het maar gewoon zo, overdag is het toch veel minder dan s’nachts, alsnog bedankt voor   Het voorstel van de underwunder

Wanneer was de laatste keer dat het overdag niet helemaal goed is gegaan? Mag ik dat vragen?

Euhm, ja oke je mag t weten

het was 3 weken geleden dus ja niet heel recent dus

Een natte broek of een vieze broek? Maar misschien vind je dat een vervelende vraag.

Heeft niemand dat gemerkt?

Reageer