Skip to main content

bed plassen wat kan ik er aan doen

• July 5, 2026
  • 6 reacties
  • 221 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Dag ik plas trug in bed 

Wat kan ik daar aan doen?

Groeten

6 reacties

Merel12345
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • July 5, 2026

Dag ik plas trug in bed 

Wat kan ik daar aan doen?

Groeten

Praat met je ouders 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • July 5, 2026

Leg misschien een handdoek eronder, misschien helpt dat.

Klaas2
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • July 5, 2026

Aan je vorige reacties te zien heb je er al een tijd last van. Zijn je ouders overgegaan op luiers? Ik moest het op mijn 12e voor het eerst. Eerst dacht ik: ik ben te oud voor een luier, ik ben 12. Ik wist ook niet meer hoe een luier voelt op m'n 12e. Maar dat voelde ik gelijk de eerste ochtend wel. Droog maar in de luier geplast. Maar dat voelt alsnog droog aan je lichaam, dus best appart hoe dat werkt. Beter dan echt alles nat.

Seashell
Forum|alt.badge.img+6
  • Vaak actief
  • July 17, 2026

Ik zal het echt bespreken met je ouders ik weet zeker dat ze jou willen helpen hierbij. Misschien even ermee naar de huisarts of het gaan dragen van luiers (misschien niet iets wat je wilt. Maar daardoor kan je wel fijn doorslapen) of misschien kan de huisarts pilletjes voorschrijven of anders een plaswekker. Maar in eerste instantie praat gewoon met je ouders en overleg misschien een van deze opties. Zit er misschien iets tussen wat je zelf zou willen proberen om er van af proberen te komen? Ben best benieuwd hoe je hier zelf over denkt ​@wout 

Suc6 met de situatie 

Seashell 😘

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • July 19, 2026

Ja met je ouders er over praten en anders luiers halen hier voor of drynites bedmats halen .

Maar zal toch met je moede gaan praten en naar de dokter er mee gaan.

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • July 19, 2026

Hey Wout,

Als eerste, je bent niet de enige die dat (nog) doet, ik ook.

Belangrijkste is dat je dit met je ouders bespreekt zodat je samen naar een oplossing kunt kijken, het niet wegstoppen of verbergen door lakens te gaan wassen bijvoorbeeld. 

Als je matras nat geworden is moet dat goed schoongemaakt worden, tenzij je iets hebt wat je matras beschermd.

Het kan gewoon een tijdelijke fase zijn, maar mijn advies bespreek het met je moeder en ga langs de huisarts.