Skip to main content

Bang! Geen energie! Niet eten! HELP!

• May 1, 2025
  • 11 reacties
  • 211 Bekeken

help
Forum|alt.badge.img

Hoi,

Ik heb een probleem!

IK heb heel veel ondergewicht mijn bmi score is nu ongeveer 13 veel te laag dus!

Mijn ouders hebben de weegschaal verstopt zodat ik niet meer kan kijken hoeveel ik weeg en dus niet kan zeggen dat ik te zwaar ben en af wil vallen.

Ik eet heel weinig ik eet 1 broodje als ochtend eten en 1 als middag eten tijdens het avond eten eet ik meestal wel goed, op school durf ik niet te eten omdat ik sinds kort smetvrees heb en het wordt steeds erger😖.Ik durf de tafels en stoelend daar nouweiljks aan te raken en moet om het uur mijn handen wassen anders durf ik niets te eten. Ik voel me eigenlijk elke dag misselijk en heb hoofdpijn of buikpijn en ik heb echt geen energie eerst was ik helemaal uitgeput als ik naar mijn kamer ging ( op zolder dan moet ik dus 2 trappen op) en moet ik daarna 15 minuten ontspannen en goed blijven ademen en eigenlijk ook iets eten want dan heb ik al geen energie meer, maar vanaf gister wordt het steeds erger, ik kon niet eens naar de badkamer lopen, meestal kom ik dan boven aan en val ik op de grond omdat ik geen energie meer heb , maar gister kon ik niet eens een trap op lopen ik viel halfer wegen de trap gewoon op de trap neer. Ik heb daar toen 2 minuten gezeten en toen ging ik weer naar boven en in de badkamer die op de 1e verdieping is viel ik weer van vermoeidheid op de grond. Ik weet niet hoe het kan en ik ben bang! Doordat ik dus soms thuis terug kom van school met een volle broodtrommel heeft mijn moeder al twee keer gezegd dat als ik de volgende dag niet 2 broodjes at op school dat ze een docent zou vragen of die kon zorgen dat ik genoeg at in de pauze.

Toen heb ik het gegeten maar ik moest kokhalzen dus heb het weer uitgespuugd😫.

Ik moet  naar school 7 kilometer fietsen en heb geen elektrishce fiets met mijn klasgenoten mag ik niet met hun mee fietsen want ze vinden dat ik te sloom fiets zelfs mijn vriendin. ik fiets 4/5 keer alleen naar school en ik heb dan ook vaan heel erg nare paniek aanvallen onderweg waarmee ik om de 10 meter moet stoppen en bijna flauw val en bijna geen lucht meer binnen krijg. Ik kom dan ook misseleijk, laat, met hoofdpijn en buikpijn op school aan en dan heb ik dus geen tijd meer om even iets te eten😢.

Ik wordt  ook buitengesloten door een vriendengroep op school. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.

Als iemand tips heeft of iets anders zoals een ervaring hiermee laat het dan vooral weten.

Alle reacties zijn welkom en ik hoop dat jullie mij begrijpen. 

Doei groetjes van mij😥

11 reacties

• May 1, 2025

Haii lieve ​@help ,

ahh jeetje wat heftig😓 Het is wel herkenbaar en ben zelf daarom ook al een tijdje gestopt met school omdat het niet meer lukte.. Lukt het om toch naar de huisarts te gaan?❤️ Ik gun je er écht hulp bij😘 drinkvoeding kan helpen om aan te komen en dan is het opbouwen van eten ook veel makkelijker omdat je er minder van hoeft te nemen dan anders met normaal eten❤️ Als je van de huisarts drinkvoeding krijgt en het niet lekker vind of misselijk van word heb ik ook nog wel wat tips die bij mij hielpen dus zeg het dan maar ❤️ Misschien is dat met de smetvrees ook wat makkelijker omdat het drinken is..❤️

Afvallen kan heel snel gaan en het is echt belangrijk dat je zo snel mogelijk hulp zoekt om het niet nog erger te laten worden..❤️Hoop heel erg dat dat lukt😘 Weten je ouders wel wat je weegt en hoe slecht het eigenlijk gaat?.. Misschien kan je anders met een brief het uitleggen als het anders lastig is?❤️

Veel liefs en dikke knuffel🤗

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • May 1, 2025

Hey! Ach lieverd toch, dat is echt heftig hoor voor je! Zou je  deskundig advies willen vragen aan de Kindertelefoon? Dat je ze een keer belt en tips krijgt wat je kunt doen. Want je mag echt wel hulp krijgen en gesteund worden vind ik, liefst door iemand die verstand heeft hoe je hiermee om kunt gaan. 

https://www.kindertelefoon.nl/bellen 

En ik zou nog de tip willen geven dat als je nieuwe en leuke vrienden wilt ontmoeten, je bijvoorbeeld bij scouting kunt gaan, of een andere vereniging waar je jezelf kunt zijn en interessante en spannende dingen samen beleeft zodat je ook vertrouwen krijgt en lieve mensen leert kennen.  Heel veel sterkte ik heb echt met je te doen! 😘🫂

Liefs Tover xxx

help
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • May 1, 2025

Hoi lieve tover01 en cantaloupe,

Als eerst wil ik zeggen dat ik heel erg blij ben dat jullie hebben gereageerd op mijn topic!

Ik zal jullie tips zeker gebruiken en ga proberen te doen wat ik kan maar eignelijk durf ikk het niet tegen de huisarts te zeggen.

IK zit ook al op scouting sinds mijn 6e en ik ben nu 12  ik heb het daar wel heel gezelig met al mijn vriendinnen alleen ik moet nu zeilen want ik zit nu bij de volgende speltak en ik vind het wel leuk want ik zit met mijn vriendin in de boot maar alsnog vind ik het eng om op zomerkamt te gaan want dan slapen we op een eiland in tenten 7 dagen lang en het is heel anders dan de kampen die ik al heb meegemaakt, ik durf niet op kamp maar ouders dwingen me eignelijk een beetje wat maakt dat ik het helemaal nie twil! want die kinderen zijn ook veel ouder dan ik er zit bij zommige wel 5jaar verschil in en die luisteren ook gekke muziek die ik liever niet luister net zoals dat zei praten over dingen waar ik gewoon nog niet aan toe ben, mijn vriendinnen niet hoor maar de rest wel.

Hoe dan ook, heeeeel erg bedankt voor jullie reactie en ik hoop dat jullie het een beetje snappen.

Doei, groetjes van mij!!😘

• May 1, 2025

Haii lieve ​@help ,

awh ja dat snap ik wel😔 in je andere topic zei je dat je bang bent voor een opname, ik snap dat wel hoor maar als je nu hulp zoekt is de kans kleiner dat je opgenomen word dan als het nog erger is🥺❤️ Een opname in het ziekenhuis doen ze ook alleen als het echt nodig is hoor en mijn bmi is ook heel erg laag en het hoeft nu niet behalve als ik nog meer ga afvallen of ik andere lichamelijke problemen krijg omdat ze ook veel liever hebben dat ik gewoon thuis kan blijven❤ Hoop heel erg dat het toch lukt❤❤ Het is écht heel erg belangrijk dat je wat aankomt en hoop dat dat toch een beetje binnenkomt🥺❤️ Dan ga je je ook weer een stuk beter voelen😘

Ahh ja snap wel dat je kamp dan niet wil.. misschien kan je dat ook tegen je leiding zeggen? ❤ 

Veel liefs en dikke knuffel❤

• May 18, 2025

Haii lieve ​@help ,

hoe gaat het nu met je?😘❤️

Veel liefs❤️

help
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • May 19, 2025

Hoi lieve Cantaloupe, 🤗

Wat lief dat je het vraagt:

Ik heb voel me nog steeds snel uitgeput en ben vaak misselijk maar mijn hoofdpijn is minder, ik had vandaag een wiskunde toets die ik best lastig vond maar ik kreeg geen paniekaanval en daar ben ik heel erg blij mee ik ben nog steeds helemaal op als ik naar mijn kamer loop maar ik denk dat dat voorlopig zo blijft, verder denk ik dat ik wel kan zeggen dat het redelijk goed gaat met mij.😊

Hoe gaat het met jou?🤔

Doei veel liefs van mij🤗

• May 22, 2025

Haii lieve ​@help ,

ah wat rot dat je nog steeds zo snel uitgeput bent😔❤️ Lukt het om toch naar de huisarts te gaan?❤️ Ik gun je zoveel beter ❤️❤️ Misschien kan je anders aan je mentor vragen of de schoolarts ook kan als dat minder eng is?.. Fijn dat de paniek wel minder is😘❤️

Veel liefs en dikke knuffel 🤗

• July 26, 2025

Hoi lieve ​@help ,

Hoe gaat het nu met je?❤❤

Veel liefs🤗

help
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • January 15, 2026

Hoi, het spijt me heel erg dat ik zo laat reageer op vraag maar ik had het druk de laatste tijd en kon geen tijd vinden om hier op te reageren.

Ik wil je even zeggen dat het goed met me gaat, ik ben nog wel heel snel misselijk en uitgeput maar verder voel ik me iets beter! 

Hoe is het met jou? 🤗

doeiiii

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 16, 2026

Heyy lieve ​@help ,

Geeft niet :)) Fijn dat het goed gaat!!😘 Gaat eten nu ook weer wat beter?❤

Met mij gaat het ook beter dan eerder gelukkig, lief dat je het vraagt❤

Liefs.

LoesDKT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • January 16, 2026

Heyhey,

Wat goed dat jullie elkaar zo helpen! Letten jullie erop dat het geen blog/chat wordt?

i.v.m. forumregel 5. Chatten en bloggen is niet toegestaan.

Groetjes,

Loes ( De Kindertelefoon)