Vraag

bang door been trainen kont groeit

  • 3 August 2019
  • 3 reacties
  • 101 Bekeken

Badge
Hoi ik ben een jongen 13 jaar en ik train armen buik schouders rug en benen maar ik ben bang dat ik van benen trainen een grotere kont krijg want er zitten in dat programma ook squats en ik heb al een redelijk grote kont van mezelf dus ik wil dat echt niet😖

3 reacties

Beste Sebastiaan,

Je kunt inderdaad door het trainen van je beenspieren een grotere kont krijgt. Je kunt hier verder niet heel veel aan doen behalve niet meer de workouts doen die je kont vergroten. Ik doe zelf 1 keer per week de front squat. Ik doe dit bewust ook niet te veel omdat ik ook geen grote kont wil. Je kunt dit verder (naar mijn idee) niet vermijden. Je zou altijd een instructeur in de sportschool kunnen aanspreken voor advies.

Gr.

Jack
Badge
Beste Sebastiaan,

Je kunt inderdaad door het trainen van je beenspieren een grotere kont krijgt. Je kunt hier verder niet heel veel aan doen behalve niet meer de workouts doen die je kont vergroten. Ik doe zelf 1 keer per week de front squat. Ik doe dit bewust ook niet te veel omdat ik ook geen grote kont wil. Je kunt dit verder (naar mijn idee) niet vermijden. Je zou altijd een instructeur in de sportschool kunnen aanspreken voor advies.

Gr.

Jack

Hoevaak doe je de front squad dan en krijg je dan gespierde benen of iedergeval is er verschil?
Beste Sebastiaan,

Op deze pagina kun je meer informatie te weten komen over de soorten squats en de verschillen onderling.
Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Gr.

Jack.

Mocht de link niet werken, hier nogmaals: https://www.fit.nl/nieuws/wetenschap/front-en-back-squat

Reageer