Vraag

Baas kwetst me

  • 4 October 2018
  • 4 reacties
  • 98 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn baas zegt steeds dat ik meer moet eten.
Dan legt ze eten voor mij neer en dan zegt ze: "dit ga jij allemaal opeten."
Of "hier, eten jij!"
Of ze zegt: "dat kind is graatmager"
Dat zegt ze waar alle collega's bij zijn.
Of als ik blote armen heb: "trek een vest aan, die dunne armpjes van je kan ik niet aanzien."
De anderen lachen erom.

Ik ben 1.70 lang
Ik weeg 57 kg

Ik ben dus dun, maar wel gezond.
Ze denkt dat ik anorexia heb en ze is niet de enigste die dat denkt, maar ik heb absoluut géén anorexia. Bovendien ben ik niet de enigste in het team die dun is, maar tegen hun zegt ze er niks over (in ieder geval niet waar anderen bij zijn.)

Ik durf niet voor mijzelf op te komen.
Maar ze kwetst me en zet me nogal voor schut bij anderen. Als die anderen er niet bij zijn dan zegt ze het niet.

Is haar gedrag normaal?
Mag ze dat allemaal zeggen als baas?

4 reacties

Dat gedrag is zeker niet normaal. Volgens mij ben je niet eens zo dun. Er zijn echt veel dunnere mensen hoor. Jij bent gewoon prima. Trek je niks van je baas aan. Anders neem ontslag en ga ergens anders werken!
Het lijkt mij handig om toch iets te zeggen tegen jouw baas.
Stuur desnoods een mailtje, waarin je aangeeft wat jij van haar gedrag denkt.
Zolang jij niets van je laat horen , denk ik niet dat er iets zal veranderen.
Het is niet normaal dat je baas dit doet, je moet daarom actie ondernemen, dit kan door het hij haar aan te geven of dit te bespreken met iemand anders in je bedrijf die invloed heeft.
En anders bewoon ontslg nemen, omdat je je wel prettig moet voelen op je werk.
Hoi

Niet ok dat je baas zulke opmerkingen maakt. Ik kan me voorstellen dat dat helemaal niet fijn is. Zoals in bovenstaande reacties gezegd wordt, kan je bij je baas aangeven dat deze opmerkingen je raken.
Hoe reageren je collega's als je baas zulke opmerkingen maakt? Zeggen ze er iets van?

Groetjes
Kenshin

Reageer