Vraag

astma

  • 10 February 2020
  • 5 reacties
  • 55 Bekeken

Badge

Hallo allemaal, 

ik heb astma en weet dat er verschillende vormen zijn maar kan mijn astma nog veranderen in ernstige/acute astma?


5 reacties

hey 

 

ik denk dat het kan veraderen. als je gaat roken woord het zwz erger. maar of het spontaan erger kan worden idk. 

ik ben van de ergste variant er over heen gegroeid. ik heb nu al 14 jaar geen aanval gehad.  dus het kan zeker veranderen maar idk of het op alle leeftijden kan veraderen.  

 

groetjes blue 

Badge

hoi blue,

bedankt voor je antwoord ik bedoelde meer of het kan veranderen zonder dat je gaat roken ofzo, ik heb het ook op google op gezocht maar daar kon ik het niet vinden. Ik heb zelf allergische, niet allergische en inspanningsastma en het lijkt bij mij met de jaren mee alleen maar erger te worden.

hey

 

als het erger woord kan je beter naar de huisarts gaan want wij zijn geen artsen 😉 

ik heb het ff snel op gezocht en ik zou het niet weten.  

 

groetjes blue 

Badge

Ik ben het nu aan het bijhouden in een dagboekje en als het niet minder word ga ik er zeker mee naar de huisarts maar ik hoopte dat een van jullie ondertussen mijn vraag kon beantwoorden.

Reputatie 7
Badge +7

Heyy,

volgens mij is het in de meest gevallen zo dat je er overheen kan groeien (rond je tienertijd) als dat niet gebeurd heb je het meestal voor de rest van je leven, in principe hoort het niet erger te worden hoe ouder je wordt. Ik had vroeger heel veel aanvallen, maar ik ben er 2 jaar geleden over heen gegroeid. 

(Ik weet het allemaal niet zeker, dus je kan toch echt het best een arts raadplegen.) 

Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen! 

Groetjes,

Amie

Reageer