Vraag

Anorexia? En hoe vertellen?

  • 12 July 2017
  • 3 reacties
  • 262 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb geen idee of ik anorexia heb, ik eet niet zo veel want ik wil graag dun worden. Ik weeg nu 57.8 en ben 173 cm dat is een normaal gewicht maar mijn streefgewicht is dus 48. Mijn vriend weet dat ik problemen heb met eten, maar hij mag niks tegen iemand zeggen van mij want ik ben bang dat mensen er dus achter komen.
Ik weet dat ik mijn vriend hier heel erg pijn mee doe dat hij niks kan en mag doen. Ik zit er aan te denken om het mijn ouders te vertellen want het gaat steeds slechter en mijn moeder begint al iets te vermoeden. Maar hoe zeg ik dit tegen mijn ouders? En is het wel verstandig om dit tegen mijn ouders te zeggen?

3 reacties

Hey
Ga alsjeblieft naar je ouders, dat je weinig eet is echt een probleem.
Als je 48 kilo weegt dan weeg je te weinig, en dat is heel ongezond. Over hoe je het moet zeggen heb ik geen tips sorry, misschien is het handig dat je vriend erbij zit en je verhaal kan aanvullen als jou dat niet lukt. Heel veel succes???✨??
-xxx-
Hey ,

Wat vervelend dat je dit probleem hebt. Je gewicht 57,8 is zeker een goed gewicht, maar als je 48 kilo wilt wegen ben je wel te licht. Als ik jou was dan zou ik dit tegen je ouders zeggen. Dit zodat je de anorexia kunt vermijden.

Groetjes, Marisha
Ik zou je bmi berekenen bij 48 kilo, als het gezond is, is het wel goed. Denk eraan, anorexia is niet perse willen afvallen omdta je dik zou zijn maar het is een mentale ziekte.
Pas als je calorien gaat tellen en niet meer normaal kan eten omdat je hoofd het gewoon niet meer toestaat dat je zoveel eet dan heb je anorexia. Ik zelf heb ook anorexia nevosa. Ik kan niks eten zonder me schuldig te voelen of een rekenmahcine in mn hoofd die alle calorien optelt en dan zegt dat het te veel is. Ik ben 15 jaar 1,50 en ik woog nog maar 34 kilo. Ik kwam in een ziekenhuis en wist wel wat er aan de hand was. Het ziekenhuis echter helpt je lichamelkjk te herstellen maar mijn hoofd zat nog steeds te rekenen. Maar ik word hier nu ook volr behandeld en uiteindelijk komt het allemaal goed.
Denk goed na. Andere mensen kunnen je echt helpen

Reageer