Vraag

anorexia angst

  • 1 September 2019
  • 2 reacties
  • 121 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben een jongen van 16 en 196cm ik weeg nu 78,4. Vandaag ben ik mezelf weer is gaan wegen en woog nu 81 kilo ik schrok hiervan en stak de vinger in mijn keel voor de zekerheid. Ik doet dit wel vaker als ik bijvoorbeeld vind als ik teveel of te ongezond gegeten heb. Mijn ouders zeggen dat ik te weinig eet , in de ochtend een schaaltje yoghurt en in de avond een bord eten drink alleen water en eet geen tussendoortje. ik sport 4 keer in de week. Ik ben vaak misselijk na het trainen maar ik drink wel genoeg ik zou graag nog wat lichter Willen worden ik zou graag willen weten of jullie dit op een eetstoornis vinden lijken graag geen onzin praat dankjewel. &#x;

2 reacties

Hi,

Ik heb ff je Bmi berekend en die is 21. Dat is echt een perfect Bmi, dus je hoeft niets te veranderen.

Het lijkt wel een beetje op een eetstoornis, vooral dat met je vinger in je keel steken.

Aangezien je veel sport heb je veel energie en dus veel eten nodig. Dat betekend nog steeds niet dat je veel ongezond moet eten. Eerder gezond zoals sla groente of donkerbruin brood. Je lichaam heeft er wat aan en het zijn bijna geen vetten waardoor je ald het goed is niet (of minder snel?) Dik wordt.
Sinds je sport denk ik niet wat je dik wordt trouwens.

Oh en nog even een reminder dat spieren meer wegen dan vet. Dus als je veel sport is het niet gek dat je zwaarder wordt, omdat je spieren groter en sterker worden.

~Asy
Reputatie 3
Badge +3
Dat met dat misselijk worden is niet goed. Ik sport vijf keer in de week en per dag eet/drink ik (op volgorde): twee boterhammen, melk, appel, 4 tot 6 boterhammen, melk, en gewoon avondeten en tussendoor meestal rond de 3,5 liter water (is een beetje veel maar heb ik nodig). Mijn bmi is 17.1 en das gewoon goed. 21 is ook gewoon goed (wat jij dus hebt) en tegen de misselijkheid zou ik idd meer boterhammen (eet er elke dag een of twee meer totdat je het idee hebt dat je goed zit), minimaal twee stuks fruit per dag (ik doe maar een maar twee is eigenlijk beter), en sws minstens drie keer per dag een maaltijd doen.

Oh en als je veel sport worden je spieren zwaarder (heb ik ook).

Succes! Als het beter gaat zou ik het leuk vinden om je verhaal te horen (ook als het niet goed gaat natuurlijk).



Gr. Iwemw

Reageer