Skip to main content
Vraag

anorexia aan ouders vertellen (trigger)

• December 2, 2025
  • 2 reacties
  • 53 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey hey! Ik heb dus een vraagje en ik zou het fijn vinden als iemand mij kan helpen. Ik heb een eetstoornis en ik zit mijn ouders hier graag over vertellen. Ik heb mijn vriendinnen op school hier al over verteld, maar ze reageerde niet zoals ik had verwacht. Ze zeggen dat ik gewoon moet gaan eten en  dat het dan goed komt. Ook zeggen ze dat ze dit aan m’n ouders gaan vertellen, ze denken dat dat me kan helpen maar ik wil dat echt niet. Ik wil het op m’n eigen tempo vertellen maar dat gaat dus niet. Ik wil het daarom zo snel mogelijk vertellen zodat m’n ouders het van mij horen en niet van m’n vriendinnen. Ik weet alleeen niet hoe ik dit moet vertellen en hoe ik dit gesprek moet beginnen. Als iemand weet hoe ik dit het het beste kan doen plsssss help meeee!

2 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • December 5, 2025

Ik heb een paar tips:

tip 1: schrijf een kort berichtje naar je ouders, als je ouders erop reageren dan kan je verder vertellen, wat je hebt, aan je ouders.

Stap 2: Zorg ervoor dat je ouders in een goede stemming zijn, want als ze niet in een goede stemming zijn, dan heb je kans dat ze je niet zullen of gaan begrijpen.

Stap3: Als je het spannend vindt schrijf dan een brief die je niet gaat versturen, zodat je oefent voordat je het verstuurt.

Stap4:Als je het spannend vindt dan kan je het eerst aan je moeder vertellen en daarna aan je vader.

Stap5:Of je kan het je moeder vertellen en dan vragen of ze het alsjeblieft kan doorvertellen aan je vader, zodat je het minder spannend vind.

Stap6:Als je het echt te spannend vindt kan je het altijd aan je mentor op school vertellen, of aan een vertrouwings persoon.

Stap7:Als je het op een dag durft de vertellen, neem dan iemand mee, zodat het minder eng of spannend voor je wordt.

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • December 5, 2025

Dankjewel!!!!!