Skip to main content

anorexia??

• August 7, 2025
  • 2 reacties
  • 74 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi ik ben een meisje van 13 (sorry als m’n zinnen niet kloppen trouwens ik ben niet goed in verhalen schrijven enzo) en de de laatste tijd eet ik steeds minder. Ik skip altijd ontbijt en vermijd zoveel mogelijk eten, en als ik dan iets moet eten van mijn ouders zorg ik dat ik het later expres uitspuug. Maar het is ook dat als ik eenmaal wel eet ik steeds mee wil eten en dan eet ik toch heel veel terwijl ik heel vaak niks eet. Dus soms eet ik te weinig en soms te veel en ik weet niet hoe het heet en of het eigenlijk wel een ding is. Maar ik heb wel een  vraag

hoe heet het als je soms te veel en soms te weinig eet?

tekst aangepast door de kindertelefoon ivm forumregel  6. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 7, 2025

Dit is niet goed voor je. Doe het jezelf niet aan en praat met iemand. School, ouders, of vrienden, of iemand anders die je vertrouwend. Anorexia is geen grap en een ernstige ziekte. Zoek alsjeblieft hulp! Stay safe!

xx liefs Wolf 🐺

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 13, 2025

Hoi ​@JeFavAnna ! Sorry voor de late reactie! Ik heb ongeveer hetzelfde, en mijn arts zei dat het een opkomende eetstoornis is. Er zijn heleboel verschillende eetstoornissen, dus het is niet meteen altijd anorexia.

Ik heb zelf dat ik op het ene moment NIKS kan eten, maar net zoals vandaag, ik heb chips, een hamburger etc. gegeten, zonder al te veel problemen.

Maar alsnog, zoals Wolf al zei, bespreek het alsjeblieft met een vertrouwelijk iemand. Je bent niet alleen in dit progress 🫂

Xxx Misty.